söndag 19 oktober 2014

Jag gick vilse i hans ögon

Nej, det är tyvärr inte så romantiskt som det låter. Jag har inte träffat någon ny man i mitt liv (o skönt e nu de egentligen).

Jag gick vilse i min sons ögon. Jag gör det varje gång vi lämnar och bara se på varandra, vilket blir ganska ofta då han gillar att vila på madrassen i vardagsrummet med mig. Och när jag säger vilar så menar jag att jag lägger mig ner och han kommer med täcke o dyna som vi delar och ligger ansikte mot ansikte och skrattar en stund, sen stiger han upp och leker en stund för att sedan komma och krypa ner igen (eller så vill han vi ska göra lite circuskonster).
Min son har absolut de vackraste ögon jag någonsin sett, min dotter håller ännu på och bestämma sig för exakta nyansen -men hon verkar nog få bruna hon också fast det länge var brungröna! Så vi blir tre brunögda i huset!

Fattas bara att jag sedan hittar en ny man som har bruna ögon också. Haha.
Nej sak samma faktiskt vilken ögonfärg! Viktigaste vet jag absolut, men hittills har jag inte träffat någon som uppfyller mina "höga" krav. O det jag har som krav så tänker jag inte kompromissa på så, tyvärr. Kan vara jag förblir singelmamma resten av livet men det har jag inte heller något emot. Vänner har jag många både manliga och kvinnliga så får nog min dos av umgänge och social samvaro. Eller hur man nu brukar kalla det...

Nå, lämnade just och stirra på hans ögon när jag flyttade över fjolårets dagisfoto i en bättre ram. Han har verkligen underbara ögon, fulla av liv när han är glad! Gudars vad många tjejer som kommer tappa bort sig i dem i tonåren... nå, jag tänker iallafall lära honom att vara en gentleman!
Dottern däremot så kommer att ta sitt första dagisfoto snart. Hoppas det lyckas! Ser så fram emot det
Lilla pojken min behöver få en hårklippning före också... så blir att ta fram saxen någon kväll här när det kommer nå intressant från tv. Idag var nu "Spy Kids" en hit, så han fick se de klart innan han gick och sova.

Och nu sover de sött och jag ska också söka mig och sova nu. God Natt! Hoppas jag får drömma lika trevligt som förra natten och att barnen sover lika bra igen...

Inga kommentarer: