söndag 9 november 2014

Idetorka

Jag har total idetorka vad jag ska skriva om, så förvarnar att det kan bli  ett väldigt babbligt och förvirrat inlägg.

Sitter och ser på "Sharknado 2: The Second One" (vilket orginelt namn). Grafiken verkar vara lika kass som i första filmen, skådespelarinsatserna lika halvplatta... men nåja, tyckte ju första var så dålig att den nästan var bra -kanske denhär 2an visar sig vara likadan?

Nina har haft feber och har ännu hosta -och näsan har börjat rinna. Hoppas ändå på att hon orkar och kan sova i egen säng inatt, har senaste två nätterna sovit på vardagsrumsgolvet med henne (annars väckte hon Viggo hela tiden då hon hostade). Får verkligen vara glad att mommo hämtade hit en extra madrass vi har liggandes på vardagsrumsgolvet hela dagarna så vi får mysa, vila, busa och göra circuskonster på den. Imorgon är det dagisdag och om hon inte får tillbaka febern inatt eller imorgon bitti har jag nog menat hon ska få fara. Jag har en del jag behöver ta hand om också ärenden så.

Har blivit godkänd i min första kurs! Nästa kurs har jag redan fått hemskickad, kommer att läsa om Folklig läkekonst, Vampyrer från folktradition till populärkultur o myycket annat intressant. Kan inte vänta på att få fara till biblioteket imorgon och låna hem böckerna!! Är så taggad att fortsätta studera nu.

Nå, om jag skulle fortsätta se på denhär väldigt orealistiska filmen... nu blev en man äten av en alligator i New Yorks kloaker o alligatorn blev äten av en haj....

Inga kommentarer: