onsdag 12 november 2014

"It's like that"

Aaaah, en dag då man bara kännt man haft flyt och allt varit bra och man varit gladare än på länge.
Vad har gjort dagen så bra då? Jag vet inte riktigt.

Fick läst ena läxboken och hämtat bok nummer två. Första var om New Age och läste om Healing, UFOn, spådomstekniker och kort introduktion till New Age överlag. Plockade ut det jag tyckte var viktigt och ska småningom läsa en bok skriven av en som motsätter sig New Ages ideer. Oså ska jag då diskutera deras synpunkter och ta ställning till folkloristens arbete inom detta.
Okej, detdär lät såå mycket jobbigare nu än tidigare... men inte tappa modet! Säkert får jag skrivet något bra ändå!

Så for jag iväg och tränade styrka för första gången på länge och fick gjort ett riktigt bra 45minuters pass på tryckluftsmaskinerna! Höjd ju stämningen också.

Så åt jag god hamburgartallrik från grillen och köpte nya vinterskor som säkert håller mina fötter varma även om det blir minus 30! Och riktit sköna att gå med till dagis sedan.

Så hann jag få diskat, kollat posten, sökt efter en sak på nätet, duschat och lyssnat på lite bra musik medan jag plockade undan (innan jag hämtade barnen). Vi var ute en stund på gården och inne var de så söta -tills Nina blev för trött. Stackaren hostar nog ännu ordentligt, så hon sover i sittern nu och jag bäddar på golvet åt mig igen. Så hoppas jag att vi alla tre sover gott ändå -och gärna längre än till 7 en gång.

Vad annat gör mig glad då? Kanske det faktum att man har så härlig manlig vän att sitta och diskutera B-filmer med. Att man har en hel del vänner annars också så gör ju inget sämre. Barnen är ju bara underbara också. Min bror med fru och baby har kommit upp från Åbo så ska få träffa dem snart också, blir första gången jag får se deras lilla på riktigt!
Så, mycket småsaker gör en vanlig dag till en väldigt bra dag. Enkelt sagt.

Inga kommentarer: