torsdag 17 september 2015

Det närmar sig...

...snart är Botnialöpet för dörren! På lördag kl 11 går startskottet. Efter att förra veckan ha prövat springa 12 km igen och konsulterat min far för råd så bestämde jag mig att anmäla mig till 9 km sträckan på lördag.
Och det var tur att jag tog den kortare eftersom jag dessutom dragit på mig en lindrig förkylning nu så att springa nytt rekord skulle troligen ha blivit väldigt kämpigt -nu får jag satsa på en bra tid på 9 km istället!






Lördagens ruttkarta, så jag ska följa det blåa strecket hela vägen runt. Hade alltså menat springa det 16 km långa (mörkgrön/röda tillägget) i år men har inte hunnit komma i form till det. Så blir 16 km 2016 (passar ju bra med tanke på årtalet!) oså får jag se då när jag kommer mig upp i fulla loppets form!

Oså är det då Botniavasan jag hoppas jag kan delta i under februari och Botniacyklingen 2016 sedan i juli. Men återstår att se hur allt börjar löpa med träningen och så.

Inga kommentarer: