tisdag 1 september 2015

Höstprogram

Första september idag och man kan säga hösten har kommit. Var varmt i solskenet men så fort den gick i moln eller man gick i skuggan blev det svalt och vinden var inte längre varm...

Så börjar vara dags att planera höstens program, sånt man vill och sånt man måste göra.

Och tror programmet är färdigt! Onsdagar blir det vattengympa kl 12 då barnen är i dagis, tisdagar i september och oktober blir det skola i Vasa kl 13-16 då de också är i dagis. Tisdagskvällar (ca varannan vecka kan jag väl delta) blir det fortsättningskurs i teckenspråk. 12e blir det min väns bröllop, 19de blir det BotniaLöpet och en kaveris dotters treårskalas. Oså ska vi se vad annat som kommer upp. Förstås min och dotterns födelsedag den 21a november.

Så har ganska passligt fullbokat! Ska förstås också försöka med gym och löpning nu som då, eller det vill säga de andra dagarna då de är i dagis -så blir träningsintensiva dagar då. Och förstås hemmastudier nu som då.
Oså deltar jag i plankanutmaning denna månad. 24de november har jag också en sak inbokat som jag ser fram emot. Och de är förstås i dagis då också.
Försöker få så mycket som möjligt alltid inbokat på dagisdagarna så jag ska ha tid med barnen då de kommer hem och på deras lediga dagar. Men ibland går det ju tyvärr inte så bra och man måste boka in något på tex tisdagskvällen för att det finns bara då att delta... men är ju som tur ett undantag!

1 kommentar:

Maria sa...

låter som riktigt ok höstprogram! :)