torsdag 24 september 2015

Forever Ultra Proteinpulver

God shake med högvärdigt sojaprotein, viktiga vitaminer och mineraler. Maximalt med näring och minimalt med kalorier gör att den passar lika bra som måltidsersättning vid viktkontroll som till mellanmål, proteintillskott efter träning eller när du helt enkelt är sugen på något gott. Blandas med lättmjölk (eller vatten). 15 portioner.

Smak: Choklad (finns även vanilj)
Absolut det godaste chokladproteinpulvret jag prövat! Påminde om kexchoklad till smaken.

Konsistens: 3 dl lättmjölk (eller vatten) +1 skopa pulver (27gram).
De flesta tycker jag man känner av pulvret ännu fast hur länge man skakar. Med denna, nej. Förstås gäller de ju att minnas skaka om emellanåt (om du inte dricker i ett svep) för annars blir det lite grynigare men annars var det som att dricka oboy (starkt blandat). Dessutom så behöver man inte pina i sig en hel shaker utan mängden är som ett och ett halvt vanligt dricksglas, med andra ord dricker du det lätt.

Pris: 26€ för en påse, 15 portioner i påsen = 1,74€/portion
Och räcker då i 15 dagar om du dricker varje dag, men tar du endast vid träning (som jag) kommer det att räcka ca 7 veckor (om du tränar en gång per vecka). Alltså 26€/2 månader. 
Så ligger i samma prisklass som de andra jag köpt.

Annat: 23 gram protein/portion. Sukralos som sötningsmedel (viktigt för mig som ej tål aspartam). Max 2 portioner/dag (som måltidsersättning).

Så jag skulle absolut rekommendera denna sort åt den som inte hittills (som jag) hittat ett proteinpulver man "velat" dricka. Tidigare fick jag tvinga i mig varendaste en shaker, och oftast hällde jag bort över halva för att smaken och/eller konsistensen var så hemsk.

Dessutom ett sista stort plus! Min mage reagerade på de andra med väldigt rikliga -och illaluktande- gaser. Denna? INGENTING! Så absolut något man kan dricka fast man ska på besök senare eller ens pojkvän ska komma över.

Så om någon har blivit intresserad så ta kontakt med mig så beställer jag hem åt dig! marionforever15@gmail.com

Vill du kolla in hela innehållsförteckningen? Här är direkt länk till produkten på forevers sida.

Inga kommentarer: