lördag 5 september 2015

Halloweentankar

Har beslutat mig för att ha Halloweenfest för vänner (med gubbar/gummor och deras barn) i år. Ska bjuda på halloweenaktig mat, dekor och förstås så blir de som är utklädda till något belönade med överraskning!

Halloween är en av mina favorithögtider helt klart så.
Var in på hauskakauppa.fi och kollade runt lite -men hittade ju förstås alldeles för mycket! Skulle bli 280€ totalt att handla för och så mycket är jag ändå inte beredd att lägga ut på det, plus att jag då inte ännu alls har nå mat eller dryck inräknat! Så blir att gräva i mina pyssel och tyggömmor imorgon och se om man hittar något man själv kan göra prydnader och sådant av.
Får hoppas det... vill ju göra ordentligt då man en gång gör. Och kanske fortsätta med det i fortsättningen varenda Halloween. Det skulle vara jättekul så!

Men får ju inte bli för hemsk grej då barnen är med, det ska ju lämna ett roligt minne åt dem och inte göra dem mörkrädda. Och förstås barnsäkert vad gäller ljus och liknande också.
Får så lov och spåna vidare på saken! Och fundera på om det vore med nå Trick or treat eller så också... är ju inte så vanligt ännu i Finland (och särskilt inte här) så vet inte om man borde skicka ut en förfrågan till grannarna först om man får komma och trick/treat... men hinner fundera igenom allt sådant till dess!

2 kommentarer:

Maria sa...

så kanske bäst vi int klär ut oss till någå monster då med andra ord, utan försöker satsa på lite snällare halloween-utstyrslar.. ;)

Marion sa...

Nänå kanske inte dehär mest blodiga och oigenkännbara men jag hade nog menat sminka mig osv enligt karaktär (vet int än vad dock)...