fredag 12 februari 2016

Sjukstuga, studier och en massa "yras"

Nina har just nu feber så därför får det heta sjukstuga. Men ganska pigg ändå, fast det brukar jag också vara så länge den inte blir så hög. Hoppeligen går det ändå snart om!

Studierna löper! Har deadline på en uppgift nu ungefär varje vecka fram till april -och i april börjar nästa nätkurs. Så något säger mig att jag inte lär hinna laga hemtenten under våren nu heller. Men vi ska se, de två första uppgifterna är gjorda så är "ledig" till och med 28.2 innan nästa deadline kommer emot! Men borde nog sätta mig ner och fundera på den vetenskapliga analysen av två moderna hinduistiska rörelser som ska in då...

Yras då? Nå planerar med UMR loppiset och paraden och plakattillverkningskvällen och och... ja en hel del.

Och så kanske jag inte berättat att Light It Up Blue verkar bli en hel del större i år? Nu är vi redan nästan 10 föreningar (plus lilla jag) som smider planer. Ganska kul att mitt utskickade email åt de olika föreningarna blev så väl mottaget i år! Ifjol försökte jag ju bara göra det till en grej via FaceBooks evenemangssidor men i år, nej nu är det såå mycket bättre redan än vad jag kunde drömma om! Så om ni inte redan lagt att ni ska delta tycker jag ni absolut ska göra det HÄR :)
Som privatperson är det som sagt väldigt enkelt att delta; bär nå blåa kläder! Och om du kan/vill så delta i nå evenemang som ordnas eller skolningar eller föreläsningar eller... ja vad allt det nu kommer att bli! Håll ögonen på evenemangssidan för där postas allt som blir spikat som program inför LIUB. Men idag har varit en "email-terror-dag" angående LIUB då alla föreningar skickat samtidigt och funderat något eller meddelat om någon annan förening som också vore intresserad och jag har då försökt skriva ett nytt e-mail med den grundinfo som de kan behöva och de uppdaterade kontaktuppgifterna och och och... nåja, nu blir det helg så får man inte kontakt med någon alls! Så får ta det lugnt under helgen (antar jag om jag inte hittar på något jag borde göra).

Faktiskt så önskar jag emellanåt att jag skulle bli bra på att ta det riktigt lugnt igen... att sitta och göra absolut ingenting. Men vad ska jag inte lyckas med det också igen!

Annars så är det nu konstaterat att jag har psoriasis, på huden och i hårbottnet. Så har fått salva att smörja på mina fläckar. Alla blodprov visade perfekta resultat så nå ledpsoriasis verkade det inte alls vara frågan om (så får väl dras med mina värkande knän i framtiden också).

Men, ja. Gonatt på er mina kära läsare! Fick just skrivit två brev till brevvänner och 8 vykort som skickas via postcrossing ut i världen. Så nu några smörgåsar och en kopp te och sen blir det natten.

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad bra att du iaf fick utrett vad utslagen beror på! :)

Marion sa...

Jo skönt de iallafall :)