tisdag 16 februari 2016

Soligt och fint idag!

Vilket underbart väder det är där ute för en gångs skull! Var så ledsen till först när jag tänkte jag bara skulle studera hela dagen, men bestämde mig för att bara göra en skoluppgift klar idag för att sedan göra nå annat.

Så med den skoluppgiften klar har jag ingen deadline förrän 6.3! Sköönt! Men trots det kommer jag nog att börja på med nästa uppgift imorgon troligen, vill få gjort allting undan så får börja med hemtenten (eftersom böckerna till den redan står på min hylla då jag misslyckades lite med tidsplaneringen så de blev fjärrlånade redan). Och om jag är riktigt duktig har jag undan hemtenten tills nästa nätkurs börjar i april. Men så duktig ska vi inte tro att jag kommer att vara, eller?

Nåja, bestämde mig för att njuta av vädret idag efter uppgiften. Så for ut och skida vid skidcentrum. 6,64 km på 56 minuter. Inte illa och gick faktiskt så mycket bättre med rätt längd på stavarna än tidigare, inte alls lika sjuk i armarna nu som förra gången. Men fick också konstaterat att man ska inte kolla på annat medan man skidar, om man är lika duktig som jag så dunkar man ner staven på sin fot då så man välter omkull sig själv. Som tur hade jag inte nå hård fart så tog bara emot mig med handen!
Men skulle verkligen behöva nå bättre vantar/handskar! Har ju att mina fingrar börjar värka så otroligt så fort jag går ut i kylan -oavsett om jag har icepeaks tumhandskar eller vanliga fingervantar (som idag) och det är hemskt när man ska skida! Som tur funkade det att dra ur fingrarna så de var närmare varandra en stund och värmdes ordentligt för att få det och sluta denna gång.

Men har ni bra förslag på skidhandskar så tar jag gärna emot dem!

Efter skidturen fick man hoppa i en VARM dusch! Jag poängterar varm eftersom vattnets temperatur i duschen har, sedan jag flyttat in, varierat mellan 40 grader och 34 grader inom loppet av två minuter. Så vi har varit väldigt duktiga på att duscha snabbt här i huset hittills, men det har ju också inneburit att min älskade son inte alls velat duscha egentligen. Nu däremot så är det ett nöje för oss alla tre och jag behöver inte hålla fast dem för att få duscha bort hårlöddret -TVÄRTOM så kommer de så nöjda och ställer sig under duschen själva nu! Så jag är såå glad att det blev bytt boiler för ett par veckor sen!

Och nu har jag suttit och uppdaterat Ungdom Mot Rasisms medlemsregister en stund. Framförallt uppdaterat Vasas medlemslista. Men, känns dumt att lägga personer som ändå bor nästan 100 km bort på listan... men då det inte finns någon aktiv lokalgrupp närmare dem så måste man väl det. Eller ska ta upp det med resten av styrelsen nästa gång vi har möte... nej sjuttsingen! Jag kan ju inte delta nästa gång, blir ju årsmötet och det verkar sammanfalla med Light It Up Blue.
Nå, får be någon annan fundera kring det då.

Men ser att klockan springer iväg! Snart ska jag efter barnen från dagis och sedan blir det teckenspråk ikväll (och stödtecken imorgon). Tjingeling!

Inga kommentarer: