onsdag 27 april 2016

Äntligen på bättringsväg

Nu är jag äntligen på väg åt rätt håll med denhär influensan! Första dagen feberfri och jag kan svälja utan att det är rakblad i halsen, det är bara massa små nålar nu...

Så vi ska hoppas det betyder att jag snart är helt tillfrisknad! Skulle verkligen behöva städa imorgon då huset ser ut som ett enda stort bombnedslag med leksaker, kläder, sagoböcker och popcornrester överallt... men har med flit undvikit städning medan jag varit sjuk eftersom jag vetat att jag aldrig skulle ha fått sluta städa (eftersom man skulle haft två "hjälpredor" delvis under tiden) om jag börjat på. Så tror det var ett smart val att välja och vila ut ordentligt nu först och ta itu med storstädningen då man har ny kraft sedan.

Får bara hoppas att barnen slipper få samma som jag... skulle inte alls vara nå kul att se dem så sjuka. Men det är ju utom min kontroll tyvärr, insjuknar de så gör de det och jag får se till och försöka sköta om dem så bra som möjligt då (med värkmediciner, mys och stillsam lek...typ). Men man kan ju alltid hoppas de skulle klara sig undan.

Det blir annars Vappen i helgen om ni inte kommit ihåg det i samband med takatalvin som kommit några dagar nu. Så jag hoppas att senast på söndag börjar vädret reda upp sig, för då tar Vilda April slut! Fast då man ser ut genom fönstret på den hårda blåsten så känns nog sommaren väldigt långt borta...

Blev annars superglad just. Tänkte att jag skulle, bara för skojs skull se hur långt jag hade kvar för att komma mig i ett par av mina gamla favoritbyxor. Nå, de gick på mig! De kändes nästan lite lösa i midjan till och med (men supertajta runt låren, men det ska de vara också). Så nu känns det nästan som om jag faktiskt har ett konkret bevis på att jag gått ner i vikt och fått bort en par cent på midjan.
Men anyway, superlycklig över att kunna använda dem. Skulle bara behöva komma mig ut och dansa med dem på mig nu också så skulle det vara perfekt. Men får se...

Men ska väl börja avrunda här nu. Klockan är snart tre och jag ska till biblioteket, posten och möta en som jag ska handla nå julklappar av.

Ja, ni läste rätt. Julklappar! Jag börjar samla dem nu då jag har alla barnens födelsedagspresenter ihopsamlade och paketerade för i år. Behöver jag inte punga ut med någon hundralapp i november/december utan får lägg lite i gången (som i dag går det 6€ på två presenter). Tycker jag är mycket skönare och syns mycket mindre i plånboken/på kassakontot!
Det var faktiskt något som till och med skuldrådgivaren var mäkta imponerad över att jag hade förstånd att göra, köpa i förväg då hittar något på rea/loppis och spara det. Men som hon sa "jag är inte dendär typiska kunden vid skuldrådgivningen" eftersom jag personligen inte har något problem med att spara pengar.

Men nog nu! Måste fara nu om jag ska hinna med allt före 16 då barnen ska plockas upp!
Tjingeling!

Inga kommentarer: