lördag 30 april 2016

Glada Vappen!

Valborgsmässoafton idag och jag sitter hemma och kollar Red Riding Hood för kanske fjärde gången. Så behöver bara följa med ett halvt öga.

Men oj vad det känns konstigt att faktiskt inte ha gjort något alls, alltså ingenting på hela dagen.

Eller visst har jag gjort något! Tvättat sängkläder ur Ninas säng och min och allt annat som hade blivit stänkt på eller så. Så det blev tre fullastade bykomgångar som jag fick hänga ut på tork sedan.
Vi tog en promenad till butiken också efter lite förnödenheter och varsin majvippa (men nästa år tror jag faktiskt vi ska försöka skapa egna).
Moffa kom på besök en stund och vi inspekterade hans traktor, de va ut och gick en bit och vi firade vappen med syltgris och trip.

Inomhus busade vi och lekte så mycket att mamma helt glömde bort klockan! Så klockan var redan en bra bit över 19 då vi började med nattrutinerna. Men förstår inte varför jag inte får borsta Viggos övre tandrad längre... borde kanske be ergoterapeuten försöka och se om hon får (var ju hon som fick först av alla borsta alla hans tänder).

Men nog känns det annorlunda mot tiden då man begav sig ut på stan när det var Valborg. Och i ärlighetens namn har jag aldrig kommit ihåg att ta på mig studentmössan under Valborg heller (och nu är den dessutom i hemgården så kan inte ha på mig den i min ensamhet heller).

Men kan inte direkt säga att jag saknar tiden då man var ute och drack från morgon till kväll heller. Jag saknar mera att vara med vännerna och att få fara ut och dansa fötterna blodiga (fast inte på riktigt blodiga, bara sjuka).
Men får så lov och satsa på att komma mig ut en annan dag. Fick ju kollat att ett par favoritbyxor som jag hade växt ur går på mig igen! Så vill ju jättegärna sticka ut och använda dem, men eftersom det är läderbyxor är det ju inga man riktigt använder i trädgården när man leker med barnen heller. Och en t-skjorta som jag inte ens hunnit använda ännu (loppisfynd!) oså va man nu sko välja för accessoarer till det då. Riktig rockbrud skulle jag vara igen iallafall!

Men nåja, kom bort från ämnet nu igen. Så tror jag avslutar här nu.

Inga kommentarer: