torsdag 7 april 2016

På gång

Vad har jag på gång just nu då?

Skrev och lämnade in två arbeten till nya skolkursen om Nordisk Mytologi för ett par dar sedan. Lite annorlunda då man även lyssnar på föreläsningar över nätet (men färdigt inbandade så inga tider att passa som tur) och all information är på engelska. O idag fick jag fixat en till uppgift färdig, sedan kom huvudvärken så får skippa fortsättningen.

Hade tänkt fara på Terhokerhos inspirationsträff idag men får ta tillbaka det då jag helt enkelt inte mår så bra med huvudvärken nu då. Hoppas de ordnar fler inspirationsdagar i närheten!

Var med Viggo till bowlinghallen idag, och det gick bra! Vi for dit ensamma i förtid eftersom jag var ganska inställd på att ljudet av maskinerna och käglorna skulle bli för mycket, men det gick galant! Hur det skulle ha gått sedan med en lågstadieklass och hans dagisgrupp samtidigt så är jag inte lika säker på men vi for iväg så han skulle hinna på sin talterapi (och miniröris -hans dagis gympaklass). Men vet iallafall till framtiden nu då att han kan bra fara med på bowling utan mitt stöd.

Har gömt en geocach vid mitt hem med en inbjudan att komma in på kaffe åt de som kommer och söker. Även barn förstås välkomna och söka!

Imorgon ska jag och diskutera mina knän, ENDAST mina knän, så hoppas det blir ordentligt för en gångs skull då. Ska försöka framhålla att jag vill få det ordentligt utrett nu...
I morse igen så kändes det som om mitt vänstra knä skulle varit ur led (eller alltså det är det närmsta jag kan jämföra beskriva smärtan och känslan med) så fick ha på mig knästöden hela morgonen för att kunna stöda alls på det och nu är det bara ömt med "en sticka under knäskålen" (visst har jag fina förklaringar för hur det känns?). Nåja, säger hen att jag måste gå ner i vikt skriker jag troligen...

Men annars angående vikt och utseende är jag äntligen på rätt spår igen! Laddade ned appen Lifesum igen för att hålla koll på mitt kalori-intag och måste säga det funkar perfekt!
Endast en dag som jag varit hungrig, men det var för att jag gav efter för sötsuget och åt mycket choklad med tomma kalorier (så hade ju farit över utan att äta nå riktig mat som skulle hålla mig mätt). Och har den inställt på att jag ska gå ner 0,35 kg/vecka, så ingen supertakt heller!
Men i ärlighetens namn går det nog mycket snabbare än så, på en månad så har jag gått ner 3 kilon!! Så misstänker smått att vara småbarnsmamma inte räknas som "Normal aktivitetsnivå" utan högre... Men bra så då! Håller så ändå oså räknar jag städning till "träning" istället. Dessutom så sitter jag ju stilla under studiedagarna mina.

Den 12:te april börjar jag i löpskola! Ska bli superkul att riktigt på riktigt ta tag i löpningen! Jag har ju fortfarande målet siktat på maraton senast år 2022. Men behöver mycket hjälp med backtekniken innan dess. Och så får vi ju hoppas mina knän hinner bli bättre då också innan dess.

Den 16:de april uppträder min teckenspråksgrupp på MI-s vårfest i Vörå. Hoppas på att alla i familjen ska kunna komma och se det! Vi tecknar en sång tillsammans med en kör och sen tecknar vi en sång "stumt" (alltså endast musik). Blir kul! Vi ska öva ännu en gång 11:te fast kursen egentligen redan slutat.

Stormässan hålls 23-24.4 och jag kommer att vara där en del av tiden från UMR. Måste se exakt när och hur länge men ni ska absolut besöka mässan! Brukar vara riktigt fina utställare och vi har finfina lotteripriser ännu kvar från vårt loppis! Säg iallafall hej om ni ser mig eller någon annan av oss där!

Men nu ska jag ta nå medicin och lägga mig och vila tills gubben kommer o vi lagar nå mat åt oss!

Inga kommentarer: