söndag 24 april 2016

Vårlista

Hittade en vårlista på Marias blogg jag tänkte fylla i medan väntar på gubben o kebab med ris!
Har våren börjat som du tänkt dig?
Kan jag väl påstå. Hade inga direkta planer för våren så. Men har kommit igång med studierna igen ordentligt, fått vara med gubben mycket osv.

Hur såg ditt liv ut förra våren?
Oj ganska samma skulle jag säga. Inga stora förändringar som skett... ja förutom förlovningen förstås!
Hur hoppas du att våren blir i år?
Romantisk... nä men tid med gubben, tid med bådas barn, tid med mamma som blev sjukskriven igen, fortsätta min viktresa åt rätt håll, få upp kondisen igen...

Hur hoppas du ditt liv kommer se ut nästa vår?
Då hoppas jag att jag skulle bo med 8 andra individer i samma hus. O vet nog i vilket hus jag hoppas. Att jag skulle ha lärt mig mer om lågaffektivt bemötande och utvecklat Viggos kommunikation mer...

Vad är ditt vårplagg nummer ett?
Läderjackorna! Har röd, rödlila o svart! O fotlång kappa av läder som syrran sytt med rött fodertyg.
Och dessutom en grå kort jacka, en svart Madonnajacka och en nyinköpt kamouflagejacka från emp.
Och crocs, har jag så fort fötterna int fryser ihjäl.

Hur förändras musiken du lyssnar på under våren?
Varför skulle den förändras? Tycket om de ja lyssnar på o lyssnar på de då.
Fast Eurovisionen e ju ett måste.

Har du några särskilda vårprojekt på g?
Inga som är endast våren. Träning, viktresa och studier.
Vad önskar du dig i vår?
En flytt faktiskt. Och att jag skulle få sålt det mesta onödiga.

Föredrar du våren eller hösten?
Våren, för då böri allt leva igen o lättare fa ut me ungan då int lika myki kläder som ska på...
Vem/vad är din vårförälskelse?
Det är ju faktiskt min fästman om och om igen. Kan fortfarande inte tro jag lyckats hitta en man som delar mina värderingar och en del önskningar...!

Tre saker som stoppar vårkänslorna.
Takatalvi (se tidigare inlägg) o allt skräp som kommer fram under snön framförallt längs vägarna....
Har du redan några sommarplaner?
Måånga! Vissa är redan spikade och andra hoppas jag på!
Spikade; Fäboda, Toivonens djurpark, Tallinn, Juthbacka marknad (handla/sälja), församlingens utelekträffar, Vörå loppisrace (sälja), Sommarfest på Norrvalla...
Hoppas; flytta, renovera, Terhokerho...

2 kommentarer:

www.marvelicious.blogg.se sa...

Oh ja, det där med skräpet som kikar fram är verkligen störande..! Och jag är så glad att du äntligen träffat en man som du verkligen känner passar dig och som du har saker gemensamt med <3

Marion sa...

Tack Maria :)