tisdag 11 juli 2017

Flickornas rum halvvägs

För en tid sen hade de börjat dela flickornas rum till två. Förra gången jag skrev var endast den nya dörren uppe (klick).

Väggen rivs

Riven vägg

Nya väggen startas

Fästman med sin far bygger nya väggen

Nya väggen halvfärdig

Nya, mindre uteförrådet

Uteförrådet färdigt

Idag har vi möblerat igen. Ingen aning om det lämnar på detta vis (troligen inte) men nu kan de sova där när de kommer idag (söndag).

Större rummet
Så väggen till kallförrådet är riven. Ett avsevärt mindre kallförråd är byggt istället. En mellanvägg är uppbyggd, och en ny dörr ut till hallen installerad.

Större rummet
I ett rum kommer tre äldsta att samsas. I det andra de två yngsta. Möblerat nu som jag tycker, av den enkla anledningen att det nya rummet är mindre.

Mindre rummet
Om de godkänner det återstår att se. Likaså ska jag ännu försöka se om de har önskemål kring tapeterna och sådant. Men redan bestämt att om de inte kan enas, så blir det vita väggar och jag bestämmer inredningen.

Mindre rummet
Men gick fort tycker jag! Mycket fortare än jag hade väntat mig. Glad såklart över det. Om alla renoveringsprojekt skulle gå lika fort vore jag ytterst nöjd och lycklig.

Inga kommentarer: