fredag 28 juli 2017

Snart vardag igen

Börjar känna oss ganska redo för dagisstarten. Att vi längtar till den.

Jag och mina två. Som mer och mer klättrar på väggarna här hemma. En son som inte får ut energin tillräckligt så vaknar 4.

Men snart är det 1.8. Det magiska datumet när dagis, men inte skolan, öppnar på nytt. Underbart!

Missförstå mig rätt. Jag älskar att ha mina barn hemma och umgås. Men nu har de varit hemma sedan 1.7. Och två av dessa veckor var ju även fem bonusflickorna hemma med mig.

Min pengbörs och mitt huvud börjar vara väldigt tömt på ideer att göra med dem. Och de vill ha att göra.

Nina leker kattungen är en baby. Viggo begär plattan i ett. Och så fort han får paden söker han fram Swingeling.

Var till stranden igår. Men den var ingen höjdare då vattnet känns kallt. Och Viggo fryser fort. Nina därenot skulle gärna lämnat längre.

Men får se vad vi ännu hinner och orkar göra. Förutom att jag ska på BotniaCykling imorgon.

Och nya sovsätt provats lite. Viggo sova med huvudet åt andra hållet (ingen höjdare då ville byta tillbaka efter en natt) och Ninas senaste natt ser ni nedan:


Verkade populärt. Sov hela natten, utan något missöde. Så vågar nästan påstå hon är natt-torr nu.

Och Viggo är nu tredje dagen utan blöja. Får ge eviga påminnelser, ibland dra med "milt våld" till wc och ändå olyckor ibland.

Men går bättre och bättre nog. Fast arg då tvingar till wc. Men verkar bli lite försent han reagerar annars...

Men ja, en månad är mer än nog sommarledigt i denna familj...!

Gårdagens dopp och picknick

Inga kommentarer: