onsdag 12 juli 2017

Racerapport: Vörådagstrailrun

Söndagen deltog jag i första Vörådagstrailrun någonsin. Dessutom årets första lopp och årets fjärde löptur.

Haft problem med smärtande vrister och vader då sprungit iår. Så var förberedd på det, men ville ändå ta 7,5 km.


Glädjande kan jag berätta att det gick över förväntan! Eftersom jag gick i de flesta uppförsbackarna.

För i de första backarna, som jag sprang, så började det ta ordentligt ont. Men med "intervaller" blev det riktigt trevligt lopp.


Litet minus för mig att loppet gick längs mtb-bana, så stigarna var som en skåra, lutade in mot mitten.

Eftersom har en gammal vrickning som gör sig påmind ibland var det inte så trevligt. Men det gick.

Var så roligt att springa över mycket stenar, rötter och kvistar samt genom gräs lika högt som mig. Även ut på lite grusväg och spånbana.

Tunga uppförsbackar, en del väldigt branta. Ganska många nerförsbackar och sista var slalombacken ner. Så den var ganska skrämmande att springa ner för.


Men var ett väldigt bra lopp! Mitt första riktiga trailrun med svår terräng. Och rekommenderar loppet varmt om det ordnas 2018 också.

I år var vi ca 60 som sprang loppet (totalt). 7,5 km och 2,5 km bana fanns det. Och lotteri bland alla som deltagit, jag vann till och med!

Ett 10€ presentkort till Kaffikåppin. Så hoppeligen är det fint väder ännu i slutet av månaden så får jag ta barnen på en glass.

Inga kommentarer: