tisdag 1 augusti 2017

Bloggstatistik juli 2017

Topp tio inlägg
  1. Sju i två veckor (klick)-att vara ensam hemma med alla sju barnen under vardagarna.
  2. Vecko/dagsschema (klick)-Viggos schema för att göra veckans och dagens händelser överskådliga.
  3. Kommunikationshjälpmedel (klick)-Viggos nya bildmapp och hans iPad med WidgitGo.
  4. Sommarfest @ Norrvalla (klick)-hur årets fest på Norrvalla var och hur det gick för oss att delta.
  5. Sagopicknick @ Rasmusbacken (klick)-ut och lyssna på saga vid Rasmusbacken och hur det gick.
  6. Sommarledigt, suck (klick)-att sommarledigt inte alls är så härligt för oss som gillar fasta rutiner.
  7. Händelserik lördag (klick)-en lördag med väldigt mycket program på schemat gick väl hyfsat.
  8. Barnfest @ Rasmusbacken (klick)-en till fest som vi var på, med besvikelser och nöjen.
  9. Snart vardag igen (klick)-sommarledigheten börjar äntligen ta slut och rutinerna i vardagen tar vid.
  10. Racerapport: Vörådagstrailrun (klick)-första någonsin som ordnats och första riktiga trailrun jag deltagit i.

Läsare, sökord

Var roligt att se sökord som tesses cafe pizzabuffe och botniacykling 2017 29 juli bland de vanliga sökorden kring handlande på Wish. Tror det också är första gången på länge som inte det inlägget är med i topp tio listan. 

Ukraina har nu gett mig 43 läsare, tack så mycket. Annars är det de vanliga länderna: Finland, Sverige, Åland, Norge, USA, Ryssland, Spanien, Tyskland och Grekland. 

18 409 läsare under juli månad. Ganska så bra! 


Bloggplaner?

Samma som alltid. Fortsätta skriva om allt möjligt som händer och sker. Fortsätta dela med mig av vår vardag (eftersom de verkar dra till sig överlägset flest läsare). Försöka skriva eller publicera ett inlägg varje dag. Men måste verkligen ta tag i studierna nu också, så fort som möjligt. Så får se hur mycket jag hinner blogga i verkligheten.


Facebook sidan

Fick ju 150 gillare på min facebooksida (klick). Så precis som lovat höll jag lotteriet! Sände det live på facebook dessutom (men ingen som såg på det).
Efter första omgångens fem vinnare var det bara en som tog kontakt och ville ha sin vinst. Eftersom tiden fort gick ut (söndagen samma vecka) fick vinnaren välja själv vilken av vinsterna hen ville ha. Så valde ett av väggorden istället för boken.

Den 30.7 drog jag nya vinnare till de andra priserna. Av dessa fyra nya vinnare har nu två tagit kontakt. En som jag kommer träffa personligen och en som jag kommer posta åt. Om de två andra inte hör av sig innan söndag (6.8) så kommer det att bli en tredje dragning. Brukar det faktiskt vara så svårt att dela ut vinster åt människor?


Hur som haver! Nu är vardagen igång igen! Igår träffade jag Viggos gruppersonal på förskoleklassen och hans assistent. Vi diskuterade lite ditt och datt och jag tror det kommer gå riktigt bra. Han och de två dagisflickorna var så glada att få ge sig av dit igen och leka. Så nu är jag ensam hemma med de fyra äldsta (en börjar första klass nu) och passar på att få gjort en hel del som inte kunnat med barnen i släptåg!


Inga kommentarer: