måndag 22 september 2014

Dags att ändra sovtiden...

Verkar som om Viggo ändå tyckt att halv 8 är för tidigt att gå och sova. Nu har vi testat vara vakna till 8 några kvällar och ärligt talat verkar han sova mycket bättre på natten då också, klart han ändå vaknar till lite men det tar inte lika länge att få honom och lugna sig.

Dessutom sovde vi till halv 9 imorse! Tror jag aldrig har sovt så länge med barnen tidigare. Helt underbart, och var mycket mindre gnäll på morgonen då också. Så, blir att försöka såhär nudå i fortsättningen och hoppas att det då för med sig bättre och bättre nätter.
Nina ville komma först kl 7 i min säng också och sova, eller hon gick med på att fortsätta sova efter en flaska mjölk och då hon fick ligg o håll i mitt hår (vilket jag också gjorde då jag var liten, mina föräldrar brukade smyga ner en stor docka med långt hår åt mig att sova med då de skulle ut till korna på morgonen för att jag skulle sova vidare).
Annars har jag kommit på också att Nina troligen är törstig på natten, troligen därför hon oftast vaknar. Hur jag kommit på det? Nå för att det blivit drucket väldigt lite på dagen den senaste tiden, bara varit så noga med att hon skall äta ordentligt så har lite lämnat bort mjölken hennes. Men nu ska jag igen bli bättre på att ge att dricka efter varje måltid! Hoppeligen börjar hon snart hålla flaskan själv ordentligt också. Men ingen panik, mysigt att få hålla henne i famnen och ge mjölk så länge som möjligt ändå.

Imorgon ska Nina till rådgivningen, underbart! Ser så fram emot att få veta hur stor hon blivit sedan sist!

Inga kommentarer: