torsdag 18 september 2014

Teckenspråk, familjecafe och städning

Få se nu, i tisdags började jag på teckenspråkskurs -alltså som nytt språk, inte "bara" stödtecken. Var jätteintressant, bra lärarinna och vi har bra grupp (fast 4 var borta). Lärde mig många tecken redan som jag försöker repetera med jämna mellanrum eller använda då jag pratar just nu, men inte så lätt att håksa på att teckna på samma gång då man pratar! Men vad ska det inte börja komma mera naturligt det också sedan...

Igår på onsdagen var jag med mina barn, min syster och hennes dotter på familjecafe till Norrvalla. De ordnar det varannan onsdag där vid lekdelen, synd att de flyttat det till aulan dock -nu är det mycket lättare för Viggo att försöka smita iväg någon annanstans (vilket han också gjorde ett par gånger). Nina blev iallafall kompis med en kille född 8 dagar senare än henne, och bor dessutom nästan granne med oss så det vore ju trevligt om de hölls vänner (fast de inte är i samma daghem),

Och idag har jag städat, städat och städat! Ibland går det bara såå lätt att städa -särskilt om man inte gör det hemma hos sig själv utan gör det åt någon annan, utan att den andra bett om det.

Vad mera nyheter har jag? Hmmm, idag är barnen på dagis förstås, annars sku jag ju inte haft tid att städa nå ordentligt. Nina blev ledsen igen då jag gav över hon i tantens famn, men jag vet ju att det bara är så länge hon ser mig som hon protesterar och sedan blir allt frid och fröjd igen. Och så är de båda två så glada att se mig sedan då jag kommer efter dem på eftermiddagen då så.

Men nu ska jag äta något och sedan blir det att söka mig mot dagiset efter mina vildbasare, saknar dem redan...

Inga kommentarer: