måndag 8 september 2014

Sover med dottern

Hur länge är det nu månne, en vecka kanske? Nå, i vilket fall som helst så efter en stund så vill Nina alltid komma och sova med mig numera på natten.
Alltså hon sover en stund i egen säng till först då jag lägger henne men sen så ska hon absolut i min säng, eller så sover hon inte -och sover hon inte så ligger hon och gnäller, och då vaknar Viggo som blir arg som ett bi och ropar tills hon lugnat sig, han har blivit nerbäddad på nytt och han är säker på att jag inte heller stiger upp ur min säng och går iväg.

Vilken show vi har på natten, jag vet. Ibland funderar jag om Viggo skulle börja behöva ett eget rum, men isåfall skulle jag måsta flytta helt -så tror jag väntar med det ännu. Hoppeligen är det ju bara en fas för Nina och att hon snart både trivs i egen säng hela natten och sover längre.

Nina var idag hela dagen i dagis (första hela dagen). Det hade gått helt okej, grät då jag for (det såg jag att hon började men gissade att det skulle blivit värre och vimsat till det för Viggo också om jag gått tillbaka) men sen hade det gått riktigt bra! Då jag hämtade dem var de nu båda såå glada att se mig, och Nina blev så arg då min faster pratade med henne -vet inte om hon trodde att jag skulle lämna henne och skötas på nytt eller vad det var... men hon lugnade sig då vi gick hem.

I Vasa fick jag träffa min gamla kompis och uppdatera henne om mitt liv och höra vad hon haft för sig, vi båda två konstaterade att vi inte hade setts såhär på tumis på ungefär 7 år så.... det var en hel del som hade hunnit hända! Likaså var jag till arbetskraftsbyrån, helt i onödan egentligen för som jag gissade så behövde jag egentligen inte göra något alls dit, eftersom jag menar studera och lyfta studiestöd så ska jag inte vara arbetssökande och lyfta arbetslöshetsstöd. Galet och invecklat.
Nu måste jag bara få i skick dethär med skolan så jag vet om jag är närvaroanmäld eller inte då.

Så hann jag gå i lite butiker, handlade nå födelsedagspresenter, julklappar åt barnen (både hårda och mjuka paket) och ett leksakspiano åt barnen som de fick undersöka då de kom hem -och det var pop!

Nu sitter jag och ser på "Americas Next Top Model Cycle 2.0 guys vs girls", Sko va såå kul ti få faktiskt göra dide olika fotograferingarna! Nu var det med pyton/orangutang/leopard/papegoja!! Me want that job. Men vill inte behöva se ut som en model ändå, kanske alternativ model skulle vara mera min stil -typ som Suicide Girls (men inte så mycket naket).

Nä, jag ska bespara er från mina konstiga kvällsfunderingar!

Inga kommentarer: