lördag 17 januari 2015

Fitness & Dance Event @ Norrvalla

Har nu deltagit i Norrvallas evenemang Fitness & Dance Event. Så tänkte jag skulle berätta sådär kort vad jag tyckte och gjorde.

Dagen började kl 8.15 med att få sin Goodiebag (innehöll lite reklam, 2 olika whey prov, 1 prov liniment, en Memira drickflaska, ett par sockor (strl 42-45 så passar inte mig med 36) med texten Get fit or die trying, en nyckelhalsband med samma text, en proteinbar (caramell and penuts, gav bort min då halsen bruk klia av nötter) samt fick man välja mellan ett bröd eller en shaker med texten Get fit or die trying) och anmäla sig till de pass som hade begränsat med utrymme (tex vattenjumpan).

Första passet var Uppvärmning och gemensamt för alla, väldigt kul och några parövningar också (så jag som kom utan kompis fick öva med någon annan men det gick bra också). Sedan fortsatte jag med mitt älskade BodyCombat och fick upp flåset riktigt ordentligt!
Så det var skönt att fara på Vattenjumpa (eller Aquafit hette det) sedan, fast det var tungt också så var det skönt i vattnet.

Matpaus, laxfrestelse, sallad, ris, broiler med sås och till efterrätt kaffe/te med äppel-kanelkräm och vispgrädde med vanilj (fick så lov och ta två gånger efterrätt, det var såå gott).
Fortsatte med Inner Strength, trångt då vi va i ett mindre rum men helt najs, sedan Poledancing -men jag klarade bara av en grej eftersom mina armar var så trötta redan vid det laget så orkade inte hålla mig uppe eller i stången ordentligt.
Poledancing var nog riktit kul och vissa var suveräna på det fast de inte hade gjort det förr. Synd bara att vi var så många som fick turas om på de olika stångren så vi hann inte med så mycket.
Efteråt var det Shbam som gällde, skoj att få dansa lite mera och ha attityd.

Och sedan kom mördarpasset! Martin Lidberg drog Funktionell styrketräning... Vilken maskin! Väldigt många parövningar med honom också men var kul. Och som sagt tungt. Så funderade jag skulle ge upp och fara hem efter hans timme men beslöt mig för att pröva på Barre Move (som hade finlandspremiär idag, imorgon utbildas det instruktörer vid Norrvalla i det). Det va väl helt skoj men som sagt, vi började alla vara så slut då så hon tyckte vi såg väldigt sammanbitna ut.

Skippade BodyBalance och for hem. Ska nu ta en skön dusch och stretcha benen lite mer. Det är åtminstone dem det känns mest i, får ju se var träningsvärken känns imorgon...

Det var några utställare också på plats, Active Family, Life (hälsoboden), Crossfit150, Nutrition, Mammabootcamp, Bailamama och Nike (o nå som jag inte minns namnet på).
Life hade smakprov på nå "gräsdryck" som innehöll mycket mineraler och på kokosolja (sådär bara så var oljan hemsk!). Nutrition på proteinbars (och jag tyckte de två jag smakade var hemska, men andra sade de var goda så antingen är det jag som är kräsen/ovan antagligen med dem).

Allting var bra men eftersom jag prioriterade att pröva på olika träningsklasser missade jag ju alla föreläsningar, så mitt minus är att de ordande föreläsningar på samma gång man tränade! Troligen för att det säkert fanns de som inte var intresserade heller av föreläsningarna och alla skulle ju inte rymts in, men hellre skulle de ha haft tex i idrottshallen föreläsningarna då och man skulle själv ha gått efter och fört bort sin stol efteråt.
Tycker jag personligen. Så skulle man ha fått ut allt av dagen, och de som inte velat lyssna kunde fått fara till gymmet eller och simma tex.

1 kommentar:

Maria sa...

Fast jag tycker jag är hyfsat vältränad så skulle jag nog säkert vara helt död efter en såndär dag..! I normala fall kör man ju inte mera än ett träningspass på en dag heller, skulle man av nån anledning köra hela 2 fullpass av nåt slag skulle nog redan det kännas tillräckligt i kroppen :) Så duktigt gjort tycker jag..!!