torsdag 14 januari 2016

Filmkvällar

Det är otroligt hur många filmkvällar man kan ha!

Cabin Fever 2002
Nåjo, helt okej. Störde mig mest på att man zoomade in så "konstiga" ställen på personerna. Men vill man bara sitta och slötitta på en småäcklig film så go for this one!

House on Haunted Hill 1999
Ja, alltså. Den började lovande men sen blev det bara för överdrivet och dåligt lagat för att man skulle orka koncentrera sig. Men nåja, man har ju sett den nu.

Jeepers Creepers 2 2003
Nämner J.P 1 nu på samma gång då jag nog sett den (för måånga år sedan). Ettan var bättre, som det oftast är med filmer. Den var ganska väl lagad (tyckte jag då, men det är ju minst 12 år sedan) och eftersom jag inte då ännu var så van med skräckfilmer så var den hemsk. Nu då jag såg tvåan kan jag ju inte påstå att den skrämde mig nämnvärt men den var vällagad! Så för nya skräckfantaster kan de vara en bra start!

Halloween 2 1981
Klassiker! Det är de alla äldre Halloween ju. Ettan saknas i min samling men har ju nog sett den tidigare. "Gammaldags" skräck på bästa sätt, och en del då som man inte ens förstår hur någon kunde vara hemskt (som att mördaren går framåt längs en gata och rundar ett hörn...?).

Rendition 2007
Lite thriller emellan nu. Helt okej, lite förutsägbar. Enligt karln min ska man inte somna mitt i för han förstod ingenting av den. Väldigt bra skådespelare hade de iallafall fått ihop!

Lock, Stock and Two Smoking Barrels 1998
Precis som namnet antyder så fatta man väldigt lite av denna film! Hade stora förväntningar då det skulle vara actionkomedi med Jason Statham men, nå de infriades inte. Men säkert om ni vill ha nå annorlunda att se på så är det ett säkert kort!

Mickey Mouse in Living Colour 1935-1938
Samlingsdvd med 26 orginalversioner av Musse Pigg (& co). Min son älskade dessa verkligen så vi har sett dem flera gånger redan. Och måste ärligt säga att jag verkligen gillar dem också ännu fast jag är vuxen nu. Ska absolut försöka hitta flera av dem!

2 kommentarer:

Malin sa...

Det finns så många bra filmer att krypa ihop i soffan och se på!

Marion sa...

Jo vi har handla så myki allt möjligt ti se från loppisar så tar no bra tag ännu innan vi sett alla ;)