måndag 18 januari 2016

Hej och hå.

Dagarna går med en ryslig fart! Över halvvägs i januari redan.

Jag prövade ju på dendär sockerdetoxen -men de va inget för mig. Så sluta efter en halv dagsdos. Mådde inget vidare och om än det kanske är normalt så kan jag inte laga mig så sjuk att jag inte orkar med barnen! De går ändå först för mig.

Däremot har sockerstrejken gått riktigr bra hittills. Även fast jag fick en konfektask och tre små chokladplattor i senaste mathjälpspåsen. Ja o Funlight men de skicka ja vidare, aldrig att jag häller i mina ungar aspartam (!) om jag kan undvika det.

Denna vecka är ganska fullbokad (som vanligt) med både roligare o mindre roliga saker.
Mindre roligt: mammografi imorgon.
Roliga: teckenspråk, DUV träff för föräldrar, Må bra dag me andra Bamsemammor.
Så är ju ändå mera roliga saker än oroliga saker.

Men nu ska jag plocka i diskmaskin färdigt. Har igång en 90 graders maskin. Småningom kommer mommo så ska vi ta en butiksresa.

Inga kommentarer: