måndag 25 januari 2016

Vaasa Day Spa & 1h+k

Hade Må bra dag med andra Bamsemammor i lördags. Vi började med att besöka Vaasa Day Spa där det hade blivit färdigt lottat vilken behandling man skulle få.

Jag fick Express Manikyr (25min). Glömde förstås att ta någon före bild men här är min ena hand efter mannikyren!


Vad ingick i manikyren då? Jo, först peeling, sedan filning av naglarna, kontroll av nagelbanden och till sist lite handmassage med fuktighetskräm.

Var det skönt, visst. Något jag skulle köpt åt mig själv? Nej. Något jag nu skulle kunna tänka mig göra igen? Njää, bara om någon köper det åt mig som present.

Annat om Vaasa Day Spa... nå väldigt fint väntrum. Fast kändes lite sådär att få sin behandling där då ytterdörren släppte in kall luft med andra kunder.
Personalen, väldigt finsk. Inget problem för mig, men är man dålig på finska så ska man kanske inte välja dem.

Efter att alla var klara promenerade vi till 1h+k (ett rum plus kök) för mat. Jag valde Kyckling med potatisgratäng och grönsaker (en matlista med några alternativ, typ lunchlistan var det väl). Inget salladsbord. Surdegsbröd som, jag personligen, tyckte var alldeles för segt eller riktigt mörkt bröd med havssaltat smör.

Maten, nå frågade upp om det var vitlök i gratängen -fick som svar lite. Frågade om det gick att byta ut gratängen då mot något annat -nej. Så chansade och tog med gratäng då ändå (hade inte lust med nå lax då jag åt det till lunch).

Helt gott, men skulle fått vara mera. Särskilt då priset var väldigt högt (speciellt om det var lunchlistan)!
Så spontan reaktion -går inte dit igen.

Inga kommentarer: