onsdag 4 maj 2016

Sommaren har börjat, eller?

Man kan säga att sommaren äntligen börjat nu med solsken och plusgrader. Men inatt var det kallt! Det var riktigt kallt tyckte jag, för jag frös. Och då hade jag ändå lagt på kökselementet till natten (eftersom de hade lovat -0).
Så ännu har jag vinterdäck på bilen, och tror inte det blir bytt denna vecka (allra minst då barnen är hemma resten av veckan).

Men ja, på dagen har det varit helt fenomenalt väder! Riktigt perfekt väder egentligen.
Igår började jag faktiskt snickra nå små saker till trädgården (nå saker jag tänkt på läng men aldrig kommit mig för att laga). Om de faktiskt blir till nå så ska jag lägga upp bilder sen.
Idag har jag varit chaufför åt mamma som var på ögonbottenfotografering. Vi passade på att stanna vid Fjärdens kaffestuga (eller Kaffefjärden som jag envisas me ti säg) i Oravais på lunch. De hade leverbiff och/eller korvgryta med chokladmousse och blandfrukt i vispad grädde till efterrätt. Maten var jättegod, salladen fresch men efterrätten var verkligen ingen höjdare...
Vi jagade presenter också (både åt min bror och åt min son) med god jaktlycka, en vän ringde dessutom och frågade vad min son önskade sig till födelsedagen. Hemma fick jag hänga tvätt, lägg igång diskmaskinen och sen hämta Viggo för att vi skulle ha sista lektionen i stödtecken.
Gav lärarinnan en liten present (choklad och prydnad) för denhär roliga terminen, vi åt kex och små gifflar och fortsatte öva tecken förstås.

Nu har alla farit hem och jag har huvudvärk och bröstvärk. Alltså värk i bröstkorgen. Så e väldigt glad fästmannen min snart ska kom över för har noll energi att bråka om Ninas blöja just nu (som exempel).

Missförstå inte, hon får gärna börja klara sig utan blöja men... jag litar inte riktigt på det ännu om vi säger som så.

Men fick förra nätkursens sista uppgift godkänd! Så eftersom alla delar godkändes antar jag kursen är godkänd! Hurra för mig!
Nu behöver jag bara få färdigt de två sista uppgifterna till pågående nätkurs (båda deadline 18.5) så hoppas jag lyckas få gjort dem nästa vecka. Oså skulle jag vilja få klar den pågående hemtenten innan sommarlovet deras (hela juli).

Men nu är det Pikku Kakkonen och Buu-klubben som gäller innan det blir natten för barnen.

Inga kommentarer: