torsdag 14 juli 2016

Flera proteinmellanmål

Sitter just nu och väntar på resten av Fitnic gänget och tänkte jag snabbt kan skriva ett inlägg om flera proteinrika mellanmål!

Prövade ProPud Vanilj och deras Choklad smak.

Vanilj smakade faktiskt vanilj, mycket mindre söt än caramel var och föll mig därför mycket bättre i smaken!
Choklad kändes som om man blev väldigt torr i munnen efteråt, men den var minst söt i smaken också.

Båda två var väldigt mättande! Så överlag ger jag ProPud höga poäng.

Idag provade jag Skyr Lemon Cheesecake.


Ingen egentlig favorit. Väldigt syrlig (vilket jag i allmänhet tycker om) och alldeles för kvargig -med andra ord lite träig i smaken.
Mina barn tyckte inte heller om den desto vidare så vi slängde bort nästan halva burken, det i sig är ett dåligt vitsord.

Skyr Naturell har jag däremot provat att använda som bas i smoothie. Där passa smaken bra men behövde spä ut det med en hel del vatten för att det skulle bli flytande och drickbart.

Så Skyr får ok av mig hittills, har tre till smaker som väntar hemma samt en Lindahls kvarg med kokossmak.

Inga kommentarer: