fredag 25 oktober 2013

Decoupagerade möbler

Viggos klädesbyrå INNAN decoupagen, endast avputsad

Närbild på en decoupagebild

Slutresultat på Viggos byrå
 Viggos byrå ser ni jag har apor, fåglar och giraffer. Upptäckte redan med första apan att det var utomordentligt svårt ti inte få av en fot/hand eller att de skulle bli väldigt skrynkliga då man hade klippt ut dem noga. De bilder med mera bakgrund i gick lättare att få fast och få fint däremot.


Mitt och min sambos nattduksbord innan decoupagen
Mitt (och Viggos till viss del) nattduksbord efter

Min sambos nattduksbord färdigt
Gick bra mycket bättre andra gången jag lagade decoupage, men hade dessutom större bilder och kunde lämna en del av servetten kvar runt kanterna då bakgrunden var vit precis som möbeln. Strök med pensel ett lager under och ett lager på vardera bild.

Inga kommentarer: