fredag 6 december 2013

8 dagar

För 8 dagar sedan fick jag min underbara dotter! Kan ju säga att det gick bra, inga komplikationer och hänvisar er som vill veta mera att läsa min förlossningsberättelse på min andra blogg.

Nu skulle jag vilja börja träna! Fast det är väl gentligen för tidigt ännu... helt återställd är jag inte (ischias och ryggen som krånglar mest, och av någon anledning mitt vänstra knä vill svänga tårna innåt!?) så får väl vänta tålmodigt... inte min starka sida!

Men klarade av att göra plankan i en minut för ett par dagar sedan. Var lite stolt nog att det gick, och att det kändes som om jag skulle ha kunnat härda ut ännu längre!

Mitt BMI är avsevärt lägre nu än tidigare, är "bara" överviktig nu enligt det med 2 ynka kilon. Fast BMI brukar ju inte jag följa... men har inte vägt 59kg (som jag gör nu) sedan typ högstadiet eller början av gymnasiet (alltså år 2003-05).

Min sambo har ju en såndär kroppsanalysvåg tillsammans med en vän så jag testade den faktiskt! Var mäkta nöjd över att mitt inre fett (som ska va på under 11% för att vara riktigt toppen) bara var 5%! Har aldrig tidigare mätt med en såndär våg heller...

Mätte nog muskler och fett på kroppen överlag också men jag undrar om det är tillförlitligt då jag ammar? Jag menar, vad räknas bröstmjölken till? Vatten? Fett?

Nåväl, bara det slutar ta sjukt i korsryggen då jag ska stiga upp ur sängen så ska jag göra dethär konditionstestet jag har länkat till på vänstra spalten. Gjort det någon gång tidigare minns jag så får se då om det syns någon avsevärd skillnad.
Och då 3 veckor förflytit från förlossningen skall en ny bild komma på höger sida. Och jo, jag vet, låter konstigt att jag lägger bilder nudå av min kropp då en ny kropp inte var mitt mål MEN det skulle ju vara en bonus om något händer -och om jag får börja träna så mycket som jag har tänkt och vill så KOMMER det att hända saker och ting med den (om inte min kropp är huggen i sten nuförtiden) och jag vill kunna se det.

Värsta är att jag är lite blyg av mig att be om hjälp av sambon -han tränar ju för att bygga muskler och ändra sin kropp ganska mycket. Jag tycker inte om att visa min kropp längre... eller tyckt om har jag väl aldrig gjort men vill inte alls längre.

Nåja, det är mitt problem! Måste lyckas ta bilder själv annars bara...

Inga kommentarer: