tisdag 17 december 2013

Filmerna på I J K L

Jag vet, otroligt länge sedan jag skrev om något här men nu ska jag iallafall skriva vidare på vår filmlista och går vidare från I-L.
 
I am legend (2008)
Will Smith, post-apocalyptisk värld, action, bra slut... en helt sevärd film! 
 
I, robot (2004)
Will Smith, teknologi, action, tankeställare. Både lite humoristisk, fartfylld och helt överlag bra och välgjord.
 
 Ice age 2 the meltdown (2006)
 Rolig, barnslig, tecknat. Familjefilm helt klart och ger alla ett gott skratt mellan varven.

 llusionist, the (2006)
Riktit bra film, häng med i svängarna den tar om ni kan!
 
In hell (2003)
 
In her defense
 
Interview with the vampire (1994)
Nå en klassiker så man kan ju inte säga ett ont ord om den heller. Väl värd att se även om du inte är ett vampyrfan.
 
It (1990)
Nå Stephen King, så klart älskar jag den. Men verkligen en av de bättre filmatiseringarna av hans böcker.

Joulutarina (2008)
Hur kom jultomten till? Det svaret får ni här. Fin historia...
 
Jumper (2008)
Action, snygg huvudrollsinnehavare, fartfylld och lite kärlek in i smeten och lite humor så har ni en helt bra blandning om ni vill se något lagom lätt att följa.
 
Jurassic park I-III (97,97,01)
Klassiker allihopa enligt mig, väldigt bra filmer -men det är klart att ettan alltjämnt är ettan och på så vis bäst.

Kiss kiss bang bang (2005)
Helt bra actionfilm, men minns inte så mycket av den så troligen ingen som sticker ut ur mängden.
 
KM31 (2006)
Orkade jag aldrig se klart...

Lady in the water (2007)
Fantasy, humor, bra lagat. Lite enkel story och lite havldåliga skådespelarinsatser mellan varven men helt okej ändå.
 
Langoliers, the (1995)
Stephen King, också en av de bättre filmatiseringarna men lång...
 
Last jaws, the (1981)
Total flopp, inga verklighetstrogna hajar, handlingen tagen av Jaws (alltså Hajen). Utkom på samma gång och blev då förbjuden på grund av plagiat... säger väl allt?
 
Legend of drunken master, the (1998)
 Humor, Jackie Chan, karate, kungfu, action... en mix som aldrig slår fel!
 
Legend of the red dragon (2002)
 Jet Li, action och kungfu -slår sällan fel men en av de sämre Li filmerna enligt mig.
 
Libertine, the (2005)
 Johnny Depp, allas vår favorit. Lite långtråkig men det är ju en drama, inte action, film så vad kan man förvänta sig?
 
Lies Inc. (2004)
 Har sett flera gånger och förstår den fortfarande inte riktigt! Men om någon annan gör det får ni gärna berätta. Får lite Georg Orwell 1984 känsla av den på sätt och vis men nog totalt omändrad isåfall.
 
Lionheart
 
 
Lord of the rings I-III
 Klassiker, underbara, spännande, humor, sorg, glädje... ja ord kan inte beskriva hur mycket jag älskar Sagan om Ringen -både böckerna och filmerna!
 
Luftslottet som sprängdes (2009)
Alla tre filmerna i triologin är riktigt bra, absolut en av de bästa svenska filmerna jag sett och jag diggar verkligen tjejens stil.

Inga kommentarer: