fredag 27 december 2013

My bloody valentine 3D

Såg under julhelgen på denna film tillsammans med min sambo. Hade just köpt den begagnad.
Med kom 4 par glasögon, såna med rött och blått glas, för att filmen skulle bli 3D.

Sambon tyckte det var jättebra lagat (eller, mot förväntnigarna bättre) och gillade det -jag tyckte jag fick mest huvudvärk!
Nu vet jag inte om det stämmer det som sägs (att om man har brytningsfel på ögonen så fungerar varken bio-3D eller film-3D lika bra) men allting var suddigt och utan helt skarpa konturer. Och helt fel färger tyckte jag! Inte ville jag se blåa nyanser i sånt som borde vara brunt osv. Och tog man av sig glasögonen var det ju riktigt hemskt och suddigt!

Men själva filmen, jodå helt bra. Inte nu så otroligt originell eller skarp handling, lite förutsägbar men eftersom Jensen Ackles är med så kan jag nog se den en gång till.
En favoritskådespelare helt klart!



Inga kommentarer: