tisdag 17 december 2013

Förändringar

Som jag kanske nämnde tidigare så har min sambo och hans träningskamrat införskaffat en våg som mäter fett/muskler osv (märket Omron). En vecka (28.11) efter förlossningen ställde jag mig på den för att få något hum om var jag låg. För några dagar sedan hade det gått 18 dagar från det (16.12) och jag testade stiga på vågen på nytt. Nå, här får ni mina resultat:

  • Kg: 59,1 - 55,9
  • BMI: 25,9 - 24,5
  • Fettprocent: 40,3 - 39,3
  • Muskelprocent: 24,9 - 24,2
  • Inre fett (runt organen): 5 - 5
  • RM (dagligt kaloribehov vid vila): 1223 - 1197
Så allt, har gått ner, utom inre fett men det ska vara under 11 för att vara någorlunda hälsosamt så det tar jag ingen stress på. Musklerna skulle jag ju inte ha velat skulle gått ner, och som jag hade skrivit tidigare så var jag ytterst nöjd med min vikt då det var runt 60 kg.
Så fast jag just har haft ett blogginlägg om hur jag inte var nöjd med min kropp så får jag väl lite ge mig... den är nog inte så ful som jag trodde ändå. Kändes bara så då jag såg den i bara underkläderna på kort.

Men de bilderna kommer jag inte att publicera här (åtminstone inte ännu) men i högra spalten har jag nu lagt upp en ny bild och jag lägger in den här också för de som vill se.

Jag jämförde just med bilden efter mitt första barn och ärligt talat, nog ser man ju skillnad! Visst, har inte samma pose men står rakryggad utan att dra in/puta ut med något nå extra... eller så är det bara jag som tycker det borde synas och önskar det... vad tycker ni?

2 kommentarer:

Petra Grönqvist sa...

jag tycker att du ska vara otroligt nöjd hur du än skulle se ut. (..men visst, stor skillnad! :) ) Bästa bantingen efter förlossningen är ju motion, förståndiga matportioner och AMNING. ;) Men om du ser på foto där du e höggravid i slutet på oktober, så OHOJ vilken skillnad! Du kan vara riktigt nöjd! Du ska inte ta i för hårt, själv var jag ett benragel på Maijas dop, vilket inte är allt för bra heller (vägde 41 kg som minst...) Man måste ha lite på kroppen för att orka :)

Marion sa...

Nå jag gör ju inget medvetet nu för att träna eller gå ner i vikt så det är nu det som är roligast nästan :p Bara mjölkpumpningen (matar ju med flaska) som hjälper mig gå ner/hålla vikten såhär bra...