måndag 6 januari 2014

2014

Ett nytt år har börjat! Vad innebär det då?
Nå jag avgav bara ett nyårslöfte; vara så bra mamma som möjligt och ta hand om dem så bra jag kan.
Sen har jag kommit mig igång med träningen ordentligt, mer kan ni ju läsa på min träningsblogg om det här.

Fast det känns inte som ett nytt år precis, när skulle vi senast ha haft en såhär tråkigt grå och mörk januari? Aldrig vad jag minns! Så det skulle vara skönt med lite snö, men inte så mycket att man inte kan gå med barnvagn.
Från och med onsdag ska jag börja söka mig ut och gå med barnen och hundarna (testa om det går med båda hundarna).

Får jag också försöka luska ut när mammabarngruppen startar på nytt. Vore skoj ti kom se ut o se nå folk igen. Måndagar kommer de väl att fortsätta vara, men från och med när? Troligen nästa då det är vanlig måndag igen.

Nina tösen min är lika snäll som Viggo var till först. Äter och sover mest, lite magknip har hon haft då jag måste ge till av ersättning nu som då men inte så farligt ännu.
Viggo hostar mycket men det lär vara en väldigt seg hosta som färdas runt nu. Bara han inte får magafari som färdas också så... imorgon ska han tillbaka till dagis så.

1 kommentar:

Linda sa...

Mamma- barn börjar nästa måndag, och då vid det gamla stället, alltså församlingssalen :)