tisdag 14 januari 2014

Igår & idag

Igår 13.1.14 såg min träning ut såhär;


Och efteråt gjorde jag ännu:

  • Benlyft 13x14x15x16x17
  • Biceps 30x30x30x30x30
  • Triceps 15x15x15x15x15
  • Vingar sidan 10x7x7x7x7
  • Fällkniv 20x20x20x??x20
  • Hantelpress 10x9x10x8x9
Gick otroligt segt! Killer kardio var den workout jag gillat minst hittills. Borde inte träna på eftermiddagen efter ordentlig lunch...

Idag 14.1.14 å andra sidan gick det riktigt bra! Bar in ved en hel del på morgonen och sedan gjorde jag följande;


Denhär var då åter otroligtbeffektiv, motiverande och rolig! Bendelen var dock nästan för lätt så nästa gång lägger jag till nå vikter i händerna för att öka påfrestningen.

Vägde mig på vår våg också. Vet inte om jag ska våga skriva ut resultaten eftersom detngår åt fel håll bara för mig... nåja, här är det ändå:
  • Kg 56,3 (+0,3)
  • BMI 24,7
  • Kroppsfett 39,4% (+0,9)
  • Muskelprocent 24,4% (-0,7)
  • Visceral fett 5
  • RM 1201 kcal (+5)
Kroppsfettet och musklerna går åt fel håll, båda två. Skulle jag få svängt dem så vore jag nöjd. Men antar att det stämmer, man behöver någonting att bygga musklerna med efter träning (återhämtningsproteiner så att säga) för att de inte ska brytas ner vid träning... och bara det går upp så går fettet automatiskt neråt! 

Nåja, snart verkar mina bröst sluta producera mjölk åt dottern så kan jag börja fundera på nå återhämtningsdryck... men det är ju sådan djungel!
Åtminstone ska jag pröva Celsius som pre-workout, och så Beta-alanine och Creatine monohydrate... kanske jag provar Spirits Recoverydryck också... men de 4 får nog räcka mer än väl ett bra tag framöver!

Inga kommentarer: