onsdag 8 januari 2014

Träning trots dödstrött

Visst kan man träna fast man är dödstrött? Det gjorde iallafall jag idag...

Tänkte jag skulle börja med att lägga ut bilden från förra inlägget;

Och idag gjorde jag följande workout;
+ lite styrketräning enligt följande;
  • Dippen 20x20x20
  • armhävningar 20x17x16
  • biceps (turvis) 40x40x40
  • vingar sidan 10x10x10
  • vingar framåt 10x10x10
  • fällkniv 30x30x30
  • sneda halvsitups (turvis) 30x20x20
Och till sist 7minuters stretchning av axlar, ben, mage och rygg.

Så trots att jag inatt sovde bara 4 dåliga timmar (o natten före 2 timmar) så orkade jag igenom allt detta, inte dåligt måste jag påstå..!

Och! Jag var på efterkontroll igår, allting var okej och de riktlinjer som de hade fått att ge vad kommer till träning var enligt följande; lyssna på din kropp, känns det konstigt/obehagligt/för tungt eller tar det sjukt -LÅT BLI! Kom ihåg att göra knipövningar också. Tar nog 9 månader innan du kan ens drömma om att vara i samma form som innan graviditeten.

Så, jag lyssnar på kroppen, testar försiktigt vartefter nya övningar (som idag testade jag hoppa långsamt och mjukt, kändes inte på nå vis i bäckenet eller så utan "jag håller") och väljer ut de som passar mig och skippar de som inte passar mig ännu.
Nästa test blir försiktig joggning runt kvarteret (ca 700m) -som ändras till promenad om det inte känns bra. Men det blir inte idag....





Inga kommentarer: