söndag 12 juli 2015

Grillfest och våffelfest!

Igår (lördagen) hade vi grillfest, och med vi menar jag Matias med töser och hans pappa, jag och mina barn och min pappa, min bror med fru och dotter samt min syster med dotter! Så vi var 9 barn och 7 vuxna, full rulle med andra ord på min lilla gård. Men bra gick det och trevligt var det, Matias agerade grillmästare på andra sidan huset för att bespara oss från röken. Glömde helt att fotografera maten men kan lista vad vi åt:
  • grisfileer (1kg)
  • körsbärstomater och haloumi-ost grillspett
  • grillkorv
  • Koskenlaski-ostfyllda champinjoner
  • salladsblad, äppelbitar, paprikabitar, vindruvor och vattenmelonskivor
  • creme fraiche, ketchup, svägerskans hemlagade senap, salladsdressing
Så det var riktigt namnam dag! Och barnen sov gott med mig efteråt.

Idag (söndag) så var en sämre dag för sonen, verkade som om han var stressad på allt och alla och smittade av sig på dottern så de busade konstant. Men for till Församlingens lekpark med Matias och töserna så då fick de leka av sig och blev på bättre humör, via butiken hem eftersom töserna önskade våfflor. Var en upplevelse det också att ha 7 barn med sig in i butiken, men det gick nog helt bra måste jag säga! Hemma fick jag gå in och laga våfflor med sylt och vispgrädde medan barnen lekte där ute. Viggo kom in och lugna ner sig (på egen önskan) en stund och gick ut tillbaka sen. Bjöd också på de kvarlämnade äppelbitarna och på resten av Tigerkakan åt dem, och allt åts upp! Om än en del också hamnade på marken.

Så har varit två fullspäckade roliga dagar denna helg!
Nästa vecka blir det tandläkaren för mig och för dottern...

Och nu börjar de svåra frågorna komma av töserna om mig och Matias... så får något tag fundera ut vad vi ska säga egentligen.

Inga kommentarer: