onsdag 8 juli 2015

Lite mat

Lagade Falsk krabba en dag och det råkar vara en av mina och barnens favoriträtter så tänkte dela med mig av receptet!

Kom på dethär just så had tyvärr bara en bild från då vi redan tagit lite av det och en aning suddigt...

Men receptet är alltså:
  • Rainbows seitti annospaloina (sej i portionsbitar) 2 stycken förpackningar
  • 2stycken 2dl grädde
  • nästan en hel stor Kalles kaviartub
  • riven ost
  • lite mjöl och salt
  1.  Tina upp sejen lite så de kan skäras i mindre bitar (brukar skära en bit till tre stavar)
  2. Blanda mjöl och salt (ca 1dl/1tsk) på ett fat. Vänd sejbitarna i blandningen och lägg i formen
  3. Häll grädden i en skål, tryck i Kalles kaviar (så mycket du vill enligt eget smaksinne, jag vill ha stark smak i såsen så går nästan en hel stor tub). Ska bli lite rosaaktigt.
  4. Häll ovanpå fisken. Strö riven ost ovanpå.
  5. Lägg i ugnen ca 30 minuter (tills du tycker det fått fin färg) på 225 grader.
Voila! Du har nu en falsk krabba att avnjuta! Passar bra med potatismos och grönsaker.

Så idag har jag bakat Tigerkaka och Kanelbullar. Tog recepten ur Rutiga kokboken så bjuder bara på en bild av dem!
Så får vi se vad jag hittar på att pröva nästa gång.


Inga kommentarer: