onsdag 22 juli 2015

Så ha man sitt film o drucki te igen!

FILMER
BOWFINGER 1999
Så kul, men ändå så dålig. Så bra men ändå så udda. Ja antar det e omöjligt att helt bestämma sig för vad man tycker om denna film -och att det är en del av dess charm.

THE RATS 2002
Snälla nån, mördarråttor? Nå, den var bättre lagad än många andra av FOX monsterfilmer åtminstone, men nog var den lite småkomisk med sin logik och så för det.

DEEP RISING 1998
"Now what?" tror jag var den mest sagda raden av hela filmen! Fast om man bortser från dåliga specialeffekter så helt okej. 

SNAKE EYES 1998
Jag tycker väldigt mycket om Nicolas Cages filmer så även denna! Lite förutsägbar ibland tyckte jag men välvärd att se om man gillar thrillers.

BEASTLY 2011
 Skönheten och Odjuret i ny tappning med lite magi inblandat. Drama förstås så lite långtråkig emellanåt men gick bra att se på som omväxling.

ONE EIGHT SEVEN 1997
Hemsk film, därför att den är så verklighetstrogen. Och en lärare som skrivit manuset så man kan tänka sig denne kännt sig som läraren i filmen. Men ibland kan man nog fundera hur lärare orkar...

TWIXT 2011
Helt okej film, lite råddig emellanåt -som jag förstår fortfarande inte hur hans dotter hängde ihop med allting men nåja. Val Kilmer gör i allmänhet helt bra filmer (om än det varit tyst runt honom ett bra tag tycker jag).


TESORTER

Av fabrikatet TEEKANNE TEE har jag fått två sorter via postcrossing att smaka. 
Det ena var THYME & HONEY BLACK TEA och det var helt okej, kände inte så mycket av andra smaker än svart te. 
Den andra sorten var KAMINABEND HERBAL TEA vilket var gott några munnar men blev sedan på något konstigt vis starkt och började bränna på min tunga (men jag har ju atlastunga också).

Av TWININGS har jag smakat LEMON & GINGER som skulle vara citrus och värmande enligt förpackningen. Och visst, kändes som ett riktigt hälsote! Inget jag vill dricka för ofta men kan tänka mig det är mycket godare på vintern...

Av NORDQVIST köpte jag ÄVENTYR-boxen med 20 olika! 
TIGERS DAGDRÖM är min absoluta favorit och har varit det länge, men det var svårt att vänja bort sockersötman från det och har därför fallit ner lite i skalan. 
GIRAFF/ORANGUTANG/CROCO ROOIBOS var alla koffeinfria och jag tyckte inte alls om dem!
KEJSARENS BRUD/TROGEN VÄN/KARIBISK SOL/REGNDAGS FRÖJD/DE VISES TE är också alla favoriter och finns med Tigern i en annan samlingsbox som jag köper desto oftare istället.
VITT BJÖRN/VITT ELEFANT/VITT DRAK vita teer har jag aldrig riktigt fått tag på vad de borde smaka av eller hur... och dessa var alla söta i smaken så inga direkta hittar enligt mig.
JAPAN SENCHA/LADY GREEN/NIPPON GREEN/CHINA GREEN de gröna teerna var helt okej, Japan var bäst av dem men inget blev ett nytt favoritte.
EARL GREY/DARJEELING/CEYLON/ASSAM var de svarta teerna. Helt okej och man kan dricka de flera dagar i följd utan problem. Men ingen ny favorit här heller.

4 kommentarer:

Maria sa...

Skulle säga att vitt te är hälsosammare än grönt (alltså det hälsosammaste av dem alla,även om ju nog alla sorters te har sina positiva hälsoeffekter), men med mildare smak än grönt te, därför kanske du inte upplever så mycket smak av vita teer som är smaksatta med nåt annat som kanske tar över smakupplevelsen lite :)

Marion sa...

Är det så? Trodde nog grönt var hälsosammaste då det förebygger cancer o detoxar kroppen (om de e alltså 100% grönt te).
Men int kan ja ju säg säkert, e int så insatt, bara vad ja hade hört hittills det.

Maria sa...

Nå vitt te är nästan som grönt typ, men bladen och knopparna som plockas är yngre/färskare. Sen läst jag att grönt te upphettas efter plockning, medans vitt te torkas direkt. Nej, ja tar alltså inte allt direkt från huvu, googlar nog också lite ;) Men dedär att vitt ska va hälsosammast har jag läst om i flera år nog :) Men grönt te är nog tillräckligt hälsosamt de redan, så man kan nog bra kör på de om man föredrar de, plus att utbudet på grönt te tycks va många gånger bättre, vitt kan va lite svårt att hitta ibland faktiskt, i vanliga butiker iaf! :)

Marion sa...

Joo tycker jag bara sett vitt te i just dessa samlingsboxar, vilket då innebär man får helt hemska teen på samma gång :p