tisdag 25 oktober 2016

Det hjälpte att klaga!

Det hjälpte visst att skriva ett klagande inlägg angående lärare som inte kommer en tillmötes för att underlätta studierna, fick den saknade filen igår kväll och har idag nu suttit och skrivit alla sju sidor till uppgiften som behövdes, med andra ord är jag klar med den uppgift jag var rädd skulle vara den besvärligaste av dem alla!

Jag måste erkänna att det gör mig väldigt lättad!
Så nu har jag bara två och en halv uppgift kvar så är jag klar med hela kursen! Oj vad skönt!
Fast har ju nästa kurs som bara väntar att jag ska börja på (Folkloristik och genus) någon gång. Och del två av metod och teori (den kurs jag går nu är del ett) så borde också börja på när som helst, bara den ansvariga läraren meddelar vad jag skall göra för att få den godkänd på distans.

Jag har dessutom skrivit ett nytt inlägg på Kalapääs egen blogg om Kyrkklockorna. Tog hjälp av Marias bilder på hennes inlägg om Kalapää på Marias Memoarer  (med hennes tillåtelse såklart). Kika in och läs!

Nu vet jag inte om jag skall gå ut och jobba med gården, fundera på Halloweenfesten, äta eller fortsätta studera.

Okej okej, behöver äta nu till först! Mitt ätfönster började för en halvtimme sen egentligen.
Men sedan då? Tja, återstår att se efter maten antar jag. Dessa valmöjligheter..!


2 kommentarer:

Marias Memoarer sa...

Det var verkligen intressant att läsa lite mera utförligt om kyrkklockorna! Det där med kyrkan som stall kanske du har berättat om tidigare, men hade nog hunnit glömma den detaljen. Berättade åt mamma som ju jobbar inom Vörå församling, hon kände inte till det själv :) Ska uppdatera mitt inlägg och länka till det där kalapi-inlägget du själv skrev. Kan ju sätta dit fler länkar vartefter du skriver om fler saker :)

Marion sa...

Tack Maria, såg du hade uppdaterat med allt. Och du kanske såg i ditt eget inlägg att mamma min hade kommenterat om husgrunden? Du får ju lägga in det i inlägget om du vill.
Och jo, jag kommer att ta upp alla de olika historierna du hörde, plus lite till, vartefter jag får tid och info om nå! Just nu kanske det blir mest bilder av alla de slag från olika håll i Kalapää...