torsdag 20 oktober 2016

Loppisrunda, invägning och träningsutmaning!

Börjar med att ge resultaten för vecka tre av 16:8:


  • 54,8 kg (-1,1kg!!) 
  • 35% fett (-1,2%) 
  • 27,2% muskler (+/-0)
  • Överarm 29,5 cm (+/-0)
  • Bröst 94 cm (+/-0)
  • Navel 82,5 cm (-2cm) 
  • Bak 92 cm (-1cm)
  • Lår 54,5 cm (-0,5cm)
  • Vad 34,5 cm (-0,5cm)


Sååå glad att det äntligen började röra sig åt rätt håll! Nu är jag motiverad att fortsätta som jag gjort! Alltså 16:8 och 2000kcal/dag max (oavsett om det blir mindre någon dag eller exakt annan dag).

Idag var jag till Vasa. Besökte BR (där jag hitta lite inför Halloweenfesten vår), Clas Ohlsson (men gick tomhänt därifrån), H&M (tomhänt vidare), Anttila (två barnfilmer och en box med 8 barnfilmer för totalt 10€ att ge i julklappar), K-Citymarket i centrum (hittade flipcase åt min Huawei-platta som jag ärvde av min far häromdagen) och sen kom mamma in till stan. Medan jag väntade på henne hann jag hjälpa en gammal dam som skulle in till Gamla Apoteket, hennes son tacka mig flera gånger innan han for vidare så det kändes bra att veta man hjälpt till!

Min mor bjöd på lunchbuffe vid Bacchus (eller Svenska Klubben). Köttfärsbiffar med svampsås och lingonsylt, torsk med skagenröra och ärtsoppa. Salladsbuffe och pannkaka med sylt och grädde till efterrätt, och en te att ta med sig. Det var supergott!!

Sen körde hon mig tillbaka och jag for till Combo. Hittade tjockare tröjor åt Viggo (var på handelslistan), ett Disneyglas (Pluto) som vi inte hade hemma, ett leksakshus och ett leksaksslott, 4 barnfilmer. Två barnfilmer fick de genast och huset, slottet och de två andra filmerna blir julklappar. Besökte även Comboliina!

Comboliina var mycket renare och finare än under Adam&Eva tiden. Hittade en vinterhalare åt Viggo som jag hoppas ska vara rätt storlek nu då. Och så fick de varsin Pez därifrån.

Så hem, paketerade filmerna färdigt.

Har lagat denna utmaning som börjar från och med 1.11 i en facebook-grupp. Om någon annan vill hänga på är det fritt fram!


Inga kommentarer: