fredag 14 oktober 2016

Har julstressen infunnit sig än?

Inte egentligen.
Fast, jag klickade ju hem de sista julklapparna idag också! Nu har jag alla julklappar färdigt inhandlat (men inte paketerat) och behöver inte fundera på det förrän nästa år igen!

Men annars då?
Tja, jag tycker FORTFARANDE att oktober är alltföe tidigt att plocka fram en massa julljus, pynt, paketpapper, julgodis och annan julmat!
Jag menar, det är ändå två(!!) månader till jul. Inte två veckor...
Och någon hade meddelat att Rewell Center började med julmusik i september redan. Seriously?! Julmusik är inte så bra att man vill höra på det hur länge som helst på förväg...

Men blir första julen som jag är "tomtemor i mitt barndomshem" och inte bara tomtenisse! Så det ser jag verkligen fram emot! Och att få pynta både inne och ute och skaffa en julgran hit in sen och allt sånt. Men det gör jag sedan, då julen närmar sig. Blir att baka pepparkakor också, antingen på 3 eller på 9. Som tur är ju bordet stort så alla borde rymmas runt och baka, och har ärvt alla former vi hade som små!

Åh, ser kanske mest fram emot bakningen! Om än jag tror att jag kommer vara sönderstressad just då när vi ska baka... med barn som ska göra allt annat än pepparkakor med degen och mjölet och... nej, blir att börja färdigt träna på att hitta ett luuugn inombords trots kaos runtomkring!

Borde jag försöka träna mera på i vilket fall som helst.

Jag vill vara som Nemi, min idol sedan 7:an!

O de e klart, ska ju fixa årets Halloweenfest först också innan man på riktigt får börja fundera på julen! Få se vad man hittar på i år för smaskens till Halloween...!?

Inga kommentarer: