måndag 24 oktober 2016

Fy för "jobbiga" lärare

Finns det något värre än lärare (eller chefer för den delen, lärare är ju mer eller mindre elevernas chefer) som totalvägrar komma till mötes för att få något att fungera...?

Tänker jag på något specifikt? Nå, jag har faktiskt problem just nu.

Nästa månad skulle det vara en föreläsning och deltar man i föreläsningen behöver man bara skriva en tvåsidig uppgift för att få kursen godkänd.
Problemet är ju att föreläsningen är i Åbo, med andra ord hade jag inte planerat att delta och har inte deltagit i några andra föreläsningar under kursen. Så då skulle jag skriva 5 sidig essä som kompensation för frånvaron. Inget fel på det heller, har ju gjort det för alla andra föreläsningar.

Nu kommer problemet: för att skriva tvåsidiga och femsidiga uppgiften behövs en powerpoint som läraren laddar upp först EFTER föreläsningen. Så jag kan inte börja jobba på uppgifterna innan han lagt upp filen. Och föreläsningen är på en onsdag, därpå följande tisdag är deadline för alla sju sidorna! Vilket, för mig med min livssituation, innebär att jag har två(!) dagar (8 timmar per dag) på mig att läsa över 30 sidor, en powerpointpresentation och skriva sju sidor reflekterande text om hela allting. Och skulle då barnen vara sjuka har jag noll dagar...

Jag skickade ju och fråga om det skulle vara alla 7 sidor, för egentligen var grundtanken att man skulle skriva bara 5 sidor som frånvarande, och jo.
Kan jag få powerpointfilen redan så jag får börja på? Nej först då föreläsningen varit. Jo, men en annan lärare skickade fjolårsversionen så jag fick börja jobba så jag hann innan deadline då jag har i min livssituation svårt att hinna annars. Inget svar alls ännu...

Nå, får bara vänta och se om hen alld ids svara nå.
Eller om jag helt enkelt får fara på föreläsningen så jag bara behöver skriva två sidor... ska ge det ett par dagar ännu att mogna och svara.

Håll tummarna!


Inga kommentarer: