måndag 21 maj 2012

Första konditionstestet!

Nu har jag gjort första gången konditionstest. Gjorde bara det med armhävningar, situps och knäböjningar. 

Här är resultatet:
  • Armhävningar 9st => 4-16 under medel
  • Knäböjningar stanna vid 53st => >49 utmärkt
  • Situps fick jag noll hela, men gjorde 40st där axlarna lämnade marken
Dessa situps borde om jag förstått det rätt träna de djupa och nedre magmusklerna, stämmer det? Jag hoppas det, för helt tydligt har förlossningen och graviditeten kostat mig alla mina magmuskler -eller så har de inte hunnit återhämta sig på 2 veckor. Vet inte vilket av detta som stämmer bättre in på min situation men något av dem måste det ju vara.

Annars kan jag ju meddela att min vikt nu är 61,6kg! Så om det nu faktiskt är möjligt så har jag rasat 10kg bara med förlossning -och stress/oro för Viggo då de höll honom på sjukhus 2 veckor innan vi fick ta hem honom. Låter det troligt att jag kan ha gått ner så alldeles mycket bara sådär? Vad säger ni som kanske varit gravida och följt med vikten då också?

Inga kommentarer: