fredag 11 maj 2012

Nu börjar det bli dags att börja på riktigt!

Om ni vill läsa sådär kort om förlossningen (men väldigt råddigt eftersom jag inte hunnit smälta det ännu) så finns det här på min andra blogg.

Så, nu är det över. Nu drar det ihop sig att börja fundera på sin egen motion och så vidare. Är förstås fortfarande väldigt sjuk i kroppen och kan inte gå riktigt ordentligt men småningom ska det väl börja gå igen.
På söndag blir det en vecka från förlossningen så jag hoppas att avslagen blir mindre och mindre (vilket de verkar bli) och att stygnen snart smälter bort så inte det tar så sjukt att sitta och gå.

Annars är min kropp inte i nå farligt dåligt skick! Har inte vägt mig ännu efter förlossningen eftersom det varit så mycket annat att tänka på, men magen är helt klart mindre -men slappare. Brösten överproducerar mjölk så de är hela tiden ömma och stenhårda och känns som om de svällt ännu ett par storlekar.
Lite sprickor på magen men inga farliga sådana. Så överlag har graviditeten varit skonsam mot min kropp, och likaså förlossningen vad det verkar.

Inga kommentarer: