torsdag 24 maj 2012

Lite updates

Sommarvärmen har verkligen kommit nu! Underbart!! Var ut på första vagnpromenaden i förrgår, bara runt kvarteret en kvarts promenad. Lillen verkade njuta lika mycket som föräldrarna gjorde.

Provresultaten på det de tog vid Malmska på kontrollen tar en vecka att få -men läkaren (som var samma som upptäckte lillens kramper dagen efter födseln) tyckte att vi inte skulle fundera alltför mycket på det. "Det är ju som om det inte vore samma pojke heller!" var domen om vår underbara son. Spänstig, stark, fina reflexer, gått upp i vikt bra (var något 3300gram han vägde nu) och de andra resultaten vi kunde få från blodproverna visade allt väl.
Sjukdomen de skulle kolla var något med aminosyrorna, som har med proteinerna att göra, som skulle få äggviteämne att samlas i hjärnan och orsaka skada, att göra. Hängd ni med? I vilket fall som helst, det är en vääldigt sällsynt sjukdom, och ärftlig recessiv gen. Så med andra ord måste både jag och min älskling ha det i släkten om Lilleman skulle ha kunnat få det... Så oddsen är ju på vår sida, dessutom så det första blodprovet visade bara en aning förhöjda värden, egentligen inte så mycket att det ens skulle ha klassats till sjukdomen. Men eftersom maskinerna visade förhöjt så måste de ju ta nytt o kontrollera svaren för att se om det bara var tekniskt fel.

Och nu har jag saakta börjat träna igen. Känns skönt det också! Men mera om det får ni ju läsa på min andra blogg: viktmatmotion.blogspot.com

Pumpar brösten ännu, men pumpen som jag hyrt från Korsholm så är inte riktigt värd något alls. Så nu verkar det som om de har börjat producera mindre! Men det skulle ju inte få hända ännu! Måste väl börja försöka pumpa oftare eller längre stunder. Fick ju en svag bröstinflammation medan han ännu var på sjukhuset så har ju försökt få det att sluta överproducera så otroligt mycket men nu verkar det börja gå åt andra hållet istället då. Inte ska det vara lätt att få brösten att motsvara vad som behövs... Men det är ju bara att försöka.

Imorgon ska jag och diskutera förlossningen med barnmorskan jag hade, och så ska lillens storebror Vildbasaren komma över helgen nu. Få se vad han tycker om lillebror då, och om han blir nå intresserad av att hjälpa till och ta hand om lillen.

Inga kommentarer: