torsdag 28 juni 2012

Efterkoll +mage/ryggövningar

Har nu äntligen varit på efterkontrollen efter graviditeten, och allting var i skick! Så nu får jag börja träna magen och ryggen också (men måste ta det ganska lugnt i början och lyssna på min kropp vad den klarar av). Så nu har jag lagt till några saker på mitt hemmagym:
  • Halva situps raka kv x3 x10st +10st pumpar tre
  • Halva sneda situps kv x3 x20 (10 per sida)
  • Fällkniv (lyfta bröstkorgen) kv x3 x10
Tänkte lägga till Benlyft också (lyfta raka ben mot älskling som står vid huvudet som buffar ner dem tillbaka) men det tog alldeles för sjukt i ischiasnerverna så fick låta bli det.

Frågade ju om min rygg då jag har så sjukt ännu efter att ha fått ryggmärgsbedövning. Men det var normalt och man kunde ha sjukt väldigt länge av det... Men nu har det gått 6 veckor, om det kvarstår i 12 veckor så tänker JAG göra något åt det.
Och jag har innestående remiss att fara och röntga brösten då jag hade en knöl innan förlossningen (och ibland känns den ännu). Hellre vara säker på saken än lämna det okollat eller hur? Fast de sade nog vid kontrollen med Ultraljud att det var en cysta så tror nog det fortfarande men den skulle ju också få försvinna...

Och nu, från och med idag, har jag förbud på Godis, Bulla, Kex, Choklad och Limsa. Förutom på dopet, broderns bröllop och då någon har födelsedagskalas. 

Jag har annars lagt till min träningsblogg på en hemsida: Styrketräningsprogram så där kan ni nu också hitta den och många andra träningsblogar!

Inga kommentarer: