tisdag 26 juni 2012

Kontroll

Var till rådgivningen idag med lillen. Hans saldo blev;
  • huvudomkrets 37,4cm
  • längd 54,8cm
  • vikt 4,540kg
Nästa gång blir det läkarkontroll för honom, och Rotavirusvaccin.
Jag blev också kollad eftersom jag har efterkontroll imorgon;
  • Hb mättes 2 gånger -100 vid första, 111 vid andra
  • urinprovet var bra
  • vikt 60kg
  • blodtryck 113/70
Måste komma ihåg att fråga upp om ischias, min sjuka rygg (där de gav ryggmärgsbedövning, kan inte stiga upp efter att ha legat på mage en stund!) och att ja fortfarande har knölen i bröstet som de antog var en cysta (kanske ja kan få kolla de ordentligare nu då ja inte är gravid och mammografi-läkaren finns i kommunen denhär veckan).
Det är väl allt... Såhär i läkarväg iallafall!

Älskling är och fiskar, han ska absolut ha uppdraget en gädda som är minst 4kg... Hittills största han fått var 1,5kg så. Lillen ligger på bordet här bredvid mig och jag ska fara upp och se om jag hittar fotot av största gäddan jag o min bror fick, skulle komma ihåg att den var närmare 7kg! Men, minnet kan ju svika också, jag var ju liten på den tiden då vi fick den så.

Inga kommentarer: