lördag 30 juni 2012

Efterkontroll +Barnfysioterapi

I onsdags var jag på efterkontrollen äntligen, och fick friskhetsstämpeln! Så nu får jag börja träna nå smått (bara enligt vad min kropp säger den orkar) och leva normalt igen.
Det att min rygg är så sjuk efter att ha legat på mage en stund eller stått böjd en stund (just där jag fick ryggmärgsbedövning) var "tyvärr" normalt och kan ta lång tid innan det går om... Suck. Ischias tar ju förstås också sjukt nu också, men det gjorde det ju redan innan jag blev gravid och under graviditeten också så det fick jag väl tillbaka nu bara helt enkelt...

Och jag har innestående remiss till att fara och göra ultraljud på brösten igen eftersom jag hade hittat en cysta eller liknande medan jag var gravid (de kollade då och hade lagt rekommendation att jag skulle komma och kolla upp det efteråt också). Får väl vänta tills jag har ammat klart eftersom mjölkkanalerna annars kan "vara i vägen" så det inte syns tillräckligt bra. Men ingen stress tar jag iallafall, fick ju förra gången veta att det är en cysta -eller om det vore en tumörliknande sak så godartad.

Och i torsdags var vi med lillen till fysioterapi, var bara helt vanlig kontroll eftersom det varit extra med honom från födseln. Men hon tyckte nog att han var så duktig så! Och hon gav oss ett tips för hur man skall göra så han enklare kan söka ögonkontakt och följa med olika saker med blicken: en liten dyna under huvudet hans! För som det är nu så har han fortfarande lite toppigt huvud, vilket gör det obekvämt att ligga rak på bakhuvudet utan han svänger då helst huvudet och eftersom han haft kanyl så väljer han den ena sidan före den andra! Hon jämförde det med att vi tjejer har en hästsvans och ligger ner rakt på den, vilket iallafall jag tycker är otroligt obekvämt! Så nu ska vi söka efter en dyna åt honom att ha åt honom mest hela tiden..

Vad annat kan jag berätta? Tårtan till dopet är beställd. Från Eccere, de har iallafall goda tårtor så.
Idag var jag och toppade håret mitt också, så det är lite jämnare, friskare och lite uppklippt så det ser mera levande ut. Var sista dagen innan frissans semester idag så jag hade tur som hann få en tid.
Köpte en ny träningstopp, träningstights och ett par jeansshorts med hängslen igår. Så gav mig själv belöningen lite tidigare än vad tänkt, men det är ju bara att minnas att jag inte får nå sånt sen då utan har redan fått det! Eller hur?

Inga kommentarer: