onsdag 6 juni 2012

Sällskap nonstop

Hämtade älsklings brorsdotter i lördags, hon far hem imorgon då vi ska på kontroll med lillen till läkaren. Då på samma gång kommer styvsonen till oss istället för att åtminstone tillbringa helgen hos oss, kanske ännu längre, beror bara på vad som blir bestämt.

Idag kommer två barndomsvänner på besök till oss runt halv 4 för att träffa lillen. Ska bli trevligt! Har ju inte haft nå kontakt riktigt med någon eftersom min telefon har varit avsläckt... Dumma datorer och räkningar! Nåja, snart är det fixat klart så kan man ring runt o hör hur det är med dem o om de vill kom ut o häls på nå. Eller om jag o lillen far till någon kanske...?

Han blir ju en månad gammal IDAG. Känns som om det var igår han föddes... Min underbara guldklimp!
Ska nog bifoga något foto av honom snart, men sitter vid datorn i hemgården nu så har inte tillgång till överföringskabel, och använde älsklings telefon nu senast då jag fotade lillen nonstop.Fick några riktigt fina miner och bilder då!
Dopets inbjudningskort är klara och har anlänt till gästerna. Få se då vilka som kan komma. Totalt med oss och prästen inräknade skulle vi bli 35 personer om alla kommer så... Ska ju ha kaffe med tårta och drömtårta efter själva ceremonin så har lagt att de ska förhandsanmäla sig så man vet hur många som kommer egentligen.

Så måste jag bara puffa evenemanget "Spring för livet/Juokse elemän puolesta" som ordnas i Vörå den 15.6.
Kort sagt; kom och gå, spring eller vad som helst. Pengarna från anmälningsavgiften går till förmån för cancersjuka barn i Vasa som vårdas på sjukhuset.
Jag funderar delta och gå med barnvagnen, det kunde man bra göra också. Och pengarna går till så bra sak att man nästan kunde bara anmäla sig men inte delta...! Medan lillen låg på sjukhus såg jag dessa barn (de var i isoleringssalen bredvid lillens sal) och jag tyckte så synd om dem. Men det är ju inte medlidandet de behöver utan ordentlig vård!

Inga kommentarer: