måndag 4 juni 2012

Fiska liten fisk

Igår var jag, min älskling, hans brorsdotter ut och fiskade ett par timmar vid min hemgård. Mommo och moffa fick ha lite egentid med Viggo så länge (vet inte om jag skrivit hans namn tidigare men dopdatumet är bestämt nu och allt så...). Var riktigt trevligt att vara ute på träsket en stund (närmare 2½ timme) men bara älsklingen min fick napp denhär gången (tidigare på dagen hade brorsdottern fått upp en abborre åt katten min också). En riktigt fin gädda och en ganska stor abborre!

Jag var inte det minsta nervös att lämna Viggo med mina föräldrar, men inte skulle jag ännu klara av att vara nå längre stund borta från honom. Började nog sakna honom då redan! Och klart man ändå är osäker, särskilt då det ändå var så mycket om och men med lillen i början...! Vi har ju haft andningsalarmet nu ett tag, och börjar sakta fundera på att lämna tillbaka det. Fast jag tror nog vi egentligen vill ha det ännu för att kunna ta det lugnt och känna oss någorlunda säkra.

Nå, nu sitter jag i hemgården med Viggo, mina föräldrar har inte kommit från arbetena sina ännu och älskling + brorsdotter är, förstås, ute och fiskar. Få se om de får någon gammelgädda på kroken idag då..!

Jag ska skriva ett nytt inlägg och berätta om sjukhustiden (det hade jag väl inte gjort ännu så?). Men först ska jag pumpa ut lite mat -men det är nu faktiskt så att mina bröst har börjat producera mindre igen... suck... och vi borde höja på matintaget för lillen igen -han blir inte helt mätt på 120ml/matgång (ungefär var fjärde timme). Inatt sovde han så skönt från 12-06... underbart enligt en mamma! Klockan 8 for jag tillbaka och sova, då steg älskling upp ungefär. Men sovde inte nå länge till...

1 kommentar:

Marion sa...

Nu märkte jag ju att jag visst har skrivit om Vasa-tiden med Viggo. Inte så långt men tillräckligt tycker jag...