onsdag 22 augusti 2012

Husmorspoäng

Man brukar ju säga att man får vuxenpoäng då man gör något ansvarsfullt och vuxet.
Jag efterlyser vad man får HUSMORSPOÄNG för!
  • städning
  • matlagning
  • tvätta kläder
  • diskning (med eller utan maskin)
  • tvätta fönster
  • mattdammning
  • mata barnen
  • byta blöjor
  • vattna blommor/plantera om
  • handla mat
  • bäddning
  • hänga tvätt
  • rensa ogräs
  • kratta
  • klippa gräs
  • elda
  • betala räkningar
  • sortera tvätt
  • sortera papper/saker
  • handarbete
  • bakning
Något annat som ger husmorspoäng? Vad tycker ni? Och finns det ens något som heter husmor något mera? Jag menar, nuförtiden så skall kvinnan alltjämnt ha arbete vid sidan om (och tro mig, jag kommer också att skaffa arbete sen. Åtminstone dagtid medan barnen är i skolan/dagis) och ändå klara av hemmet.
Kanske det är mera SUPERKVINNAPOÄNG egentligen då?

Nå, idag har jag fått mycket poäng.
För jag har (från morgonen räknat):
  1. matat barnet
  2. matat barnet
  3. bytt blöja
  4. lagat kaffe/te åt oss vuxna
  5. lagat älsklings matsäck
  6. kört älskling till arbetet
  7. handlat mat
  8. ätit morgonmål
  9. tvättat kläder
  10. diskat med maskin
  11. dammsugit
  12. matat barnet
  13. motionerat inomhus
  14. skurat golvet
  15. sorterat tvätt
  16. hängt tvätt
  17. lagt igång en till tvättmaskin
  18. sorterat saker
  19. bytt blöja
  20. ska laga mat
  21. ska vattna blommor
  22. och kommer att mata och byta blöja många gånger ännu....
Så, jag måste ju betecknas som überhusmor.
Eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ska ni gifta er?

Marion sa...

Kanske det kanske.